Lokalna24 Kędzierzyn Koźle wiadomości z miasta i powiatu

Kędzierzyn-Koźle doczeka się nowej obwodnicy, która ma mieć prawie 15 kilometrów długości. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2022 roku. W poniedziałek 15 października w kędzierzyńsko-kozielskiej siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na jej zaprojektowanie i budowę.

 

W wydarzeniu wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda opolski Adrian Czubak, senator Grzegorz Peczkis, czy przedstawiciele Grupy Azoty ZAK S.A.

 

- Rząd Prawa i Sprawiedliwości dotrzymuje słowa, wspiera samorządy, przemysł i w tym przypadku w Kędzierzynie-Koźlu wspiera polską chemię. Wspiera wszystkie te projekty, które są od lat oczekiwane. Dowiedziałem się, że wypełniamy nadzieję mieszkańców Kędzierzyna-Koźla, które planowano już trzydzieści lat temu. (...) Działamy zupełnie inaczej, niż nasi poprzednicy z Platformy Obywatelskiej i PSL, którzy w latach 2012-2013 w jednym z głosowań wykreślili drugi etap obwodnicy Kędzierzyna-Koźla z budżetu państwa na rok następny, który był procedowany w sejmie. My naprawiamy te błędy i realizujemy oczekiwania mieszkańców - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

 

Obwodnica miasta jest ważna z punktu widzenia mieszkańców, ale i z punktu widzenia gospodarki. O zadowoleniu z faktu przejścia inwestycji w fazę bezpośredniej realizacji mówił prezes Grupy Azoty ZAK S.A. Sławomir Lipkowski.

 

- Dzisiejszy dzień i podpisanie umowy, która materializuje te obietnice, które jak słyszę od kilkunastu lat, a nawet w początkowej fazie od prawie trzydziestu lat były obiecywane, jest taką przełomową chwilą także dla naszych zakładów. Ponieważ oznacza to szansę na zwiększenie przychodów. To, że będziemy mieli bezpieczną drogę, przybliży nas do autostrady, przybliży nas do klientów. Zachęci też naszych klientów do tego, żeby od nas kupować. Więc jest to wielka chwila w rozwoju tej infrastruktury, której potrzebuje nasza logistyka - powiedział Sławomir Lipkowski.

 

Obwodnica północna ma zostać oddana do użytku z końcem 2022 roku. Samo projektowanie drogi ma potrwać aż 15 miesięcy. Inwestycja zostanie zrealizowana w formie "zaprojektuj i zbuduj". W ramach projektu ma powstać 19 obiektów takich, jak wiadukt, most, przejścia dla pieszych i zwierząt oraz ronda - najprawdopodobniej aż cztery. Istniejące drogi w miejscach łączących się z obwodnicą także zostaną przebudowane.

 

- Zanim wbijemy pierwszą łopatę, trochę będziemy musieli popracować nad dokumentami. Więc trochę cierpliwości. Jak już ruszy budowa, to wiemy jak to będzie wyglądało... zaczną się narzekania, że ruch się zwiększył, że maszyny budowlane przeszkadzają. Niestety to wszystko musimy przeżyć po to, żeby na końcu otrzymać tą oczekiwaną przez Kędzierzyn-Koźle obwodnicę - powiedział Przemysław Maliszkiewicz, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Głos zabrał także senator Grzegorz Peczkis, który podkreślał, że trudno było przekonać poprzedników do tego, że obwodnica jest potrzebna w Kędzierzynie-Koźlu. Podziękował także za to, że znalazł porozumienie w tej sprawie w rządzie Prawa i Sprawiedliwości. Inwestycję wartą 220,6 miliona złotych zrealizuje konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag.

 

DSC_0002
DSC_0002
DSC_0003
DSC_0003
DSC_0004
DSC_0004
DSC_0013
DSC_0013
DSC_0016
DSC_0016
DSC_0019
DSC_0019
DSC_0023
DSC_0023
DSC_0030
DSC_0030
DSC_0033
DSC_0033
DSC_0035
DSC_0035
DSC_0037
DSC_0037
DSC_0038
DSC_0038
DSC_0040
DSC_0040
DSC_0045
DSC_0045

Ilość ocen (0)

0 na 5 gwiazdek
  • Brak komentarzy