Lokalna24 Kędzierzyn Koźle wiadomości z miasta i powiatu

- Pojęcia „kodowanie” i „programowanie” to dla naszych uczniów hasła o oczywistym znaczeniu - przekonuje Anna Chałupińska, nauczycielka I klasy z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Większycach. Od września dzieci systematycznie poznają tajniki kodowania i programowania podczas zajęć informatycznych.

 

Jak programować, młodzi dowiadują się również w trakcie spotkań w ramach kółka komputerowego oraz podczas zajęć lekcyjnych i świetlicowych.

Jeśli coś mogło sprawić, by zajęcia przyciągały w jeszcze większym stopniu, to z pewnością prawdziwe roboty. Te, w skali sporo mniejszej niż egzemplarze, jakie widzimy na filmach, pojawiły się w placówce po feriach.

 

Zakup robotów edukacyjnych to efekt wymogu, jaki pojawił się w związku z wprowadzeniem nauki programowania do najnowszej podstawy programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej.

- Aby zachęcić uczniów do programowania, korzystamy z innowacyjnych metod. W grudniu zakupiliśmy OzoBoty, czyli maleńkie, ale bardzo inteligentne roboty. W styczniu otrzymaliśmy Scottie Go - innowacyjne gry do nauki programowania - wyjaśnia Anna Chałupińska.

Jeśli dodać do tego Photona, czyli pierwszego na świecie interaktywnego robota rozwijającego się wraz z dzieckiem (jedna sztuka trafiła do placówki w lutym), a także maty do kodowania czy kolorowe kubeczki, to uczenie się programowania, poza aspektem edukacyjnym, staje się świetną zabawą na wysokim poziomie.

 

Uczniowie klas I-III przystąpili także do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Uczymy dzieci programować”, organizowanego przez grupę EDUSense.

- Celem programu jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji - precyzuje Anna Chałupińska.

Ilość ocen (0)

0 na 5 gwiazdek
  • Brak komentarzy