czwartek, 25 kwietnia 2024 00:59
Reklama
Reklama
Reklama

Inwestycja na kędzierzyńskim węźle kolejowym zmierza ku szczęśliwemu finałowi

Trwa gruntowny remont kędzierzyńskiego węzła kolejowego, który jest częścią znacznie większego projektu inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Zachodnie”.
Inwestycja na kędzierzyńskim węźle kolejowym zmierza ku szczęśliwemu finałowi

Na całym ww. odcinku, jak i w samym Kędzierzynie-Koźlu prowadzone są intensywne prace budowlane. W tym tygodniu odwiedziliśmy to miejsce. Peron pierwszy na kędzierzyńskim dworcu kolejowym jest już prawie gotowy. Trwają tam roboty wykończeniowe.

Ruszyły też prace na peronie czwartym. Ponadto budowlańcy uwijają się na torowiskach położonych nieopodal kędzierzyńskiego dworca PKP.

Jak już informowaliśmy wcześniej, gotowe są perony nr 2 i 3.

Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40.metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej.

Od Opola do Kędzierzyna-Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.

Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn-Koźle – Raszowa i Przywory Opolskie – Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.

Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Roboty są prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii, co wymaga od wykonawców zachowania podwyższonych rygorów bezpieczeństwa.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się w IV kwartale 2021 r. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice w 2023 roku. W ruchu towarowym zwiększy się tym samym możliwość przewozu większej ilości ładunków na ważnej linii w ruchu krajowym oraz w korytarzu międzynarodowym Bałtyk – Adriatyk łączącym porty nad Bałtykiem z Europą Południową.

Inwestycje są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości 397,3 mln zł.

Zapraszamy do obejrzenia poniższych filmików oraz fotogalerii!

 

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

 

 

 

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
A1 17.04.2021 11:21
kwestia czasu

Q1 16.04.2021 16:39
CZY W KENTAKI PRDOLINO BEDZIE JEZDZIĆ ?

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: LucynaTreść komentarza: Szkoda tej naszej kochanej ZaksyData dodania komentarza: 25.04.2024, 00:17Źródło komentarza: Prezes oraz siatkarze ZAKSY z wizytą w magistracieAutor komentarza: BBTreść komentarza: Chociaż zdjęcie jest sprzed pół roku, to ich miny są ilustracją do dzisiejszej wiadomości.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:56Źródło komentarza: ZAKSA straci głównego sponsora. Co dalej z klubem?Autor komentarza: JurasTreść komentarza: no już mają pomnik w parku.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:53Źródło komentarza: ZAKSA straci głównego sponsora. Co dalej z klubem?Autor komentarza: KingaTreść komentarza: To nie tylko mieszkańcy Kędzierzyna są poszkodowani ale i z Krakowa też. Właśnie przez złodzieja-hakera z Kędzierzyna.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 21:24Źródło komentarza: Podali kod BLIK i stracili kasę. Coraz więcej oszukanychAutor komentarza: Kibic ZAKSY EmerytTreść komentarza: Tylko Koalicji 13 Grudnia podziękować bo nic się nie robi w gospodarce i zarządzaniu naszym przemysłem tylko beznadziejne komisje i zemsta na poprzedników. Myślimy ze znajdzie się dobry sponsor.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 21:18Źródło komentarza: ZAKSA S.A. wydała komunikat dotyczący umowy z Grupą AzotyAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Najgorzej jak myślenie ból sprawia, przecież mlodzi są tacy obcykani na telefonie, jak można się tak dać naciągnąć, gdy wszędzie o tym piszą i mówią. Policjanci Kierwinskiego na pewno szybko dadzą radę i zatrzymają.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 21:10Źródło komentarza: Podali kod BLIK i stracili kasę. Coraz więcej oszukanych
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1007 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna