środa, 24 kwietnia 2024 14:02
Reklama
Reklama
Reklama

Identyfikacja wizualna offline. Czy wiesz jak o nią zadbać?

Relacje z klientem wymagają holistycznego podejścia. Oprócz wysokiej jakości obsługi i poziomu oferowanych usług kluczowe znaczenie mają także środki marketingu pośredniego, które oddziałują na odbiorców. Doskonałym tego przykładem jest branding i identyfikacja wizualna offline. Zobacz, na czym to polega i jak stworzyć wizerunek, który przyczyni się do lepszych wyników każdej firmy!
Identyfikacja wizualna offline. Czy wiesz jak o nią zadbać?

Na czym polega identyfikacja wizualna offline?

Identyfikacja wizualna to sposób na ekspresję tożsamości marki, firmy, a czasem nawet pojedynczego produktu, która kierowana jest do wybranej grupy odbiorców. Najczęściej adresatami strategii identyfikacji wizualnej są klienci, a nadawcą – firma, która wdraża takie działania. Zgodnie z definicją identyfikacja wizualna traktowana jest jako narzędzie, które służy do stworzenia spójnego sposobu interpretowania marki i wykreowanie korzystnego dla firmy, dominującego wizerunku. Identyfikacja wizualna jest bezpośrednio związana z brandingiem rozumianym jako tożsamość marki. O ile jednak branding w tym kontekście jest duszą firmy, o tyle identyfikacja zmysłowo dostrzeganym ciałem. Jej efekty możemy bowiem dotknąć i zobaczyć.

Kategorię tę można podzielić ze względu na jej obszar zastosowania. W tym ujęciu wyróżniamy takie pojęcia jak identyfikacja wizualna online i identyfikacja wizualna offline. Ta druga działa w obszarze bezpośrednich, niecyfrowych, kontaktów międzyludzkich, jest chronologicznie pierwszym i najstarszym rodzajem takich działań – i wciąż jednakowo skutecznych. Zewnętrznym przejawem zastosowanej identyfikacji wizualnej może być pomieszczenie biurowe, w którym przyjmuje się klientów, wyposażone w plakaty firmowe, papiery firmowe, notesy, teczki i wiele innych elementów.

O czym pamiętać, tworząc i wdrażając identyfikację wizualną w firmie?

Najważniejszą zasadą tworzenia strategii identyfikacji wizualnej jest spójność. Dlatego wszystkie elementy marketingowe muszą być ze sobą zgodne, harmonijne i wzajemnie się uzupełniać. Identyfikacja wizualna offline może być opracowana przez firmę lub zlecona do stworzenia firmie zewnętrznej. W każdym przypadku należy przeprowadzić dokładną analizę obejmującą główną grupę docelową, wartości i wizję firmy, atuty i silne rejony działalności,  a także obszar, w jakim działa przedsiębiorstwo.

Opracowanie dobrej strategii identyfikacji wizualnej offline jest wymagające, ale jeśli stworzone zostały już podstawy, to ich wdrożenie będzie bardzo proste. Wykonanie materiałów firmowych warto zlecić renomowanej firmie, która posiada doświadczenie w realizacji projektów biznesowych. Szeroki wybór teczek i materiałów personalizowanych, które wchodzą w skład narzędzi identyfikacji wizualnej, znajdziesz w tym miejscu: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1724/teczki-ofertowe

Warto zwrócić uwagę na to, że nawet najlepsza strategia identyfikacyjna będzie nieskuteczna, jeśli na etapie wdrażania popełni się błędy. Najczęstszym mankamentem jest wybieranie niższych jakościowo materiałów reklamowych. Takie działanie może sprawić, że nie tylko opracowana strategia identyfikacja będzie mniej skuteczna, ale może nawet przynosić efekty odwrotne od zamierzonych!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Jak my rządziliśmy to NIKT z PP nie musiał protestować, kraj był bogaty i dostatni. A teraz BIEDA.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 12:12Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: Grzeg.H.Treść komentarza: No tak, tyle, że oni na tym zarabiają i to sporo.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 12:00Źródło komentarza: Znowu będzie można wymienić elektrośmieci na sadzonkiAutor komentarza: ElzbietaTreść komentarza: Za PiS-u nie przyjmowano pracowników ,ponieważ za śmieciówkę nie było chętnych.Tak, dokładano, ale tony ulotek do doręczenia,czas pracy do 18.00-19.00.Punkty poczty to sklepiki typu szwarc,mydło i powidło.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:42Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: ElzbietaTreść komentarza: Przez ostatnie lata,pracownicy poczty byli zwalniani,ale i bardzo źle opłacani. Brak doręczycieli powoduje,że pocztę kierowaną do mnie odbierałam / w ostatnich dwóch latach/ JEDEN raz na półtora miesiąca.Monitowałam u kierownika,pisałam skargi i zapytania do centrali i co??? Bez jakiejkolwiek odpowiedzi.Teraz panie doręczycielki zmieniają się średnio raz na kwartał.Nie rozumiem co do patologicznej sytuacji ciągnącej się od wielu lat ma Tusk.Jestem w stanie zrozumieć ,że to nie pani " ulubieniec", jednak należy trochę znaleźć się w temacie.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:34Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: KazTreść komentarza: Brawo!Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:34Źródło komentarza: Fabryka w Starym Koźlu rozpocznie produkcję już w majuAutor komentarza: spray na chwastyTreść komentarza: Trudno żebym oglądał antypolską pseudostację Tuskacz Vision Network czy jej klona NEOTVPO. Tak się dziwisz jakbyś się z choinki urwała.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 08:40Źródło komentarza: Na kogo zagłosujesz w drugiej turze 21 kwietnia? ANKIETA
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna