Jak przyzwyczaić się do nowych obowiązków w pracy?

  • 21.10.2019, 11:08 (aktualizacja 21.10.2019, 11:11)
  • Materiał partnera
Jak przyzwyczaić się do nowych obowiązków w pracy?
Każda zmiana związana z praca wiąże się z przyjęciem na siebie nowych obowiązków. Bez względu na to, czy otrzymujesz awans, czy też przesunięcie na inne stanowisko, potrzebujesz czasu, by przyzwyczaić się do zadań, z jakimi od teraz będziesz się mierzyć. Jak poradzić sobie z okresem adaptacyjnym w pracy i szybko wdrożyć się w nowe obowiązki?

Zmiany są łatwo dostępne

Dzisiejszy rynek pracy umożliwia wprowadzanie zmian w swoją karierę zawodową. Co ciekawe, są one zalecane w przypadku, gdy pojawia się wypalenie zawodowe. Nowa praca lub stanowisko dodaje świeżości i rozbudza uśpioną już motywację.

O zmiany zawodowe nie jest trudno. Każdego dnia pojawiają się kolejne oferty pracy, wśród których można znaleźć coś ciekawego dla siebie. Jest to tym łatwiejsze, że ogłoszenia można przeglądać, nie wychodząc z domu. Wystarczy dostęp do Internetu i serwisów poruszających temat pracy, np. Pracuj.pl.

 

Nowe stanowisko = nowe obowiązki

Wraz ze zmianą stanowiska zmienia się zakres obowiązków. Często trzeba zapomnieć o tym, co robiło się do tej pory i skupić na zupełnie nowych zadaniach. Zdarza się też, że „nowe” dotyczy jedynie kilku zmian. Tak czy inaczej – do nowej sytuacji trzeba się przyzwyczaić. Im szybciej, tym lepiej. Opracowanie swojego systemu pracy sprawia, że staje się ona bardziej efektywna. Jednocześnie eliminuje się stres towarzyszący niepewności przy podejmowaniu kolejnych działań.

 

Zapoznaj się z nowymi obowiązkami

Każdy, kto rozpoczyna pracę na nowym stanowisku, powinien otrzymać listę obowiązków i zadań. Zapoznaj się z nią dokładnie i jeśli pojawią się choćby drobne wątpliwości, nie bój się zapytać o nie szefa lub współpracowników. To idealny moment na to. Później szef będzie wymagał od Ciebie wykonania zadań i rozliczał z każdego potknięcia.

 

Poznaj współpracowników

Nowe miejsce pracy, stanowisko lub awans często wiąże się nie tylko ze zmianą obowiązków, ale też zespołu współpracowników. Zapoznaj się z każdym z nich. Zapytaj o atmosferę panującą w pracy i poproś o kilka wskazówek.

 

Rób notatki

Notes i długopis są najlepszymi przyjaciółmi zawsze tam, gdzie pojawia się dużo informacji w krótkim czasie. Zadawaj pytania, słuchaj uważnie i rób notatki. Zerkniesz do nich w wolnej chwili i utrwalisz w pamięci wszystko, o czym była mowa. Notatki mogą też okazać się bezcennym wsparciem przy realizacji pierwszego zadania. Nawet jeśli stres nie pozwoli Ci odnaleźć w pamięci konkretnego rozwiązania, podpowiedzą je skrupulatne zapiski.

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe