Na pozycjonowanie nigdy nie jest za późno. Klienci dla Twojej firmy pojawią się sami, jeżeli dasz im się odnaleźć w sieci

  • 21.11.2019, 11:41
  • Materiał partnera
Na pozycjonowanie nigdy nie jest za późno. Klienci dla Twojej firmy pojawią się sami, jeżeli dasz im się odnaleźć w sieci
Na przestrzeni ostatnich lat internet stał się zdecydowanie najważniejszym nośnikiem informacji. Nie tylko źródłem rozmaitych wiadomości ze świata czy zasobnikiem wiedzy, ale też wielką bazą ofert kierowanych do konsumentów. Każda firma, której zależy na „wyławianiu” klientów z sieci, powinna posiadać własną wizytówkę w postaci serwisu www. Jednak nawet najbardziej atrakcyjna strona nie będzie przynosić zysków, jeżeli niewiele osób w ogóle na nią trafia. I tutaj właśnie zaczyna się główna rola Google'a.

Lokalny biznes najbardziej korzysta na pozycjonowaniu stron. Wystarczy spojrzeć w statystyki:

 

  • 86% wszelkiego rodzaju zamówień towarów oraz usług konsumenci rozpoczynają od wyszukiwania w internecie.

  • 97,5% użytkowników odwiedza tylko i wyłączne witryny prezentowane na pierwszej stronie rankingu Google.

  • 78% wyszukiwań lokalnych skutkuje osobistą wizytą potencjalnego klienta w stacjonarnym sklepie lub punkcie usługowym przynajmniej jednej z firm odnalezionych wcześniej w sieci.

  • 94,2% polskich internautów, czyli ponad 26,5 miliona osób, korzysta z wyszukiwarki Google przynajmniej raz w miesiącu. Średni czas spędzany w serwisie przez jednego użytkownika wynosi niespełna 30 minut na dobę.

Powyższe liczby, które podajemy dzięki uprzejmości agencji marketingu internetowego AFTERWEB, wyraźnie pokazują, że pozycjonowanie stron zapewnia największe możliwości dotarcia do przyszłych klientów. I to w optymalnym momencie – kiedy przedstawiciele grupy docelowej sami uznają, że pora rozejrzeć się za potrzebnym produktem, lokalem usługowym w najbliższej okolicy czy fachowcem.

 

Nie wszystkie techniki pozycjonowania są pochwalane przez Google. Uważaj, żeby nie dostać kary!

 

Perspektywy ogromnych zysków – przykładowo 70% wzrostu sprzedaży na przestrzeni kilku miesięcy po starcie kampanii SEO – sprawiają, że wielu przedsiębiorców próbuje sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania. Wykorzystywanie różnych luk w algorytmach teoretycznie pozwala mocno poprawić notowania w Google'u, jednak to strategia mało przyszłościowa. Boty coraz lepiej rozpoznają tzw. metody Black Hat SEO, a witryny zbudowane niezgodnie z zaleceniami amerykańskiego potentata muszą liczyć się dotkliwymi konsekwencjami. W takich miastach jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław czy Warszawa obniżenie pozycji w wyszukiwarce lub całkowite usunięcie firmowej strony z SERP może być początkiem końca. Zamknięcie sposobności pozyskiwania klientów/odbiorców przez Google szybko przyniesie poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Dlatego w pozycjonowaniu bardziej opłaca się korzystać z pomocy doświadczonych, renomowanych specjalistów, niż kierować się najniższą ceną.

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe