Lokalny biznes najbardziej korzysta na pozycjonowaniu stron. Wystarczy spojrzeć w statystyki:
86% wszelkiego rodzaju zamówień towarów oraz usług konsumenci rozpoczynają od wyszukiwania w internecie.
97,5% użytkowników odwiedza tylko i wyłączne witryny prezentowane na pierwszej stronie rankingu Google.
78% wyszukiwań lokalnych skutkuje osobistą wizytą potencjalnego klienta w stacjonarnym sklepie lub punkcie usługowym przynajmniej jednej z firm odnalezionych wcześniej w sieci.
94,2% polskich internautów, czyli ponad 26,5 miliona osób, korzysta z wyszukiwarki Google przynajmniej raz w miesiącu. Średni czas spędzany w serwisie przez jednego użytkownika wynosi niespełna 30 minut na dobę.
Powyższe liczby, które podajemy dzięki uprzejmości agencji marketingu internetowego AFTERWEB, wyraźnie pokazują, że pozycjonowanie stron zapewnia największe możliwości dotarcia do przyszłych klientów. I to w optymalnym momencie – kiedy przedstawiciele grupy docelowej sami uznają, że pora rozejrzeć się za potrzebnym produktem, lokalem usługowym w najbliższej okolicy czy fachowcem.
Nie wszystkie techniki pozycjonowania są pochwalane przez Google. Uważaj, żeby nie dostać kary!
Perspektywy ogromnych zysków – przykładowo 70% wzrostu sprzedaży na przestrzeni kilku miesięcy po starcie kampanii SEO – sprawiają, że wielu przedsiębiorców próbuje sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania. Wykorzystywanie różnych luk w algorytmach teoretycznie pozwala mocno poprawić notowania w Google'u, jednak to strategia mało przyszłościowa. Boty coraz lepiej rozpoznają tzw. metody Black Hat SEO, a witryny zbudowane niezgodnie z zaleceniami amerykańskiego potentata muszą liczyć się dotkliwymi konsekwencjami. W takich miastach jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław czy Warszawa obniżenie pozycji w wyszukiwarce lub całkowite usunięcie firmowej strony z SERP może być początkiem końca. Zamknięcie sposobności pozyskiwania klientów/odbiorców przez Google szybko przyniesie poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Dlatego w pozycjonowaniu bardziej opłaca się korzystać z pomocy doświadczonych, renomowanych specjalistów, niż kierować się najniższą ceną.
Napisz komentarz
Komentarze