sobota, 20 kwietnia 2024 15:50
Reklama
Reklama
Reklama

Postępują prace na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Przypomnijmy, na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku wykonawca rozpoczął prace budowlane w ramach budowy północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu. Na razie przebiegają one zgodnie z harmonogramem.
  • Źródło: GDDKiA
Postępują prace na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Autor: foto: GDDKiA

Pierwszym fragmentem, na którym skoncentrowały się prace, jest odcinek o długości ok. 7 kilometrów z ponad 14-kilometrowej całkowitej długości obwodnicy. Obejmuje on obszar na północ od m. Ujazd i Sławięcice, pomiędzy drogą wojewódzką nr 426 (odcinek Zalesie Śląskie - Sławięcice), a włączeniem obwodnicy do istniejącego śladu drogi krajowej nr 40 w kierunku Pyskowic. Wykonywane są tam roboty ziemne (formowanie wykopów i nasypów), a także wzmacniane jest podłoże budowlane przed ułożeniem pierwszych warstw konstrukcji nawierzchni, tzw. podbudowy pomocniczej. Rozpoczęły się także prace związane z przebudową niektórych elementów infrastruktury technicznej kolidującej z realizowaną obwodnicą.

Na pozostałych odcinkach, lokalnie prowadzone są prace przygotowawcze terenu przed rozpoczęciem robót ziemnych. W dwóch lokalizacjach prowadzone są prace archeologiczne, a ich efekty poznamy jeszcze w bieżącym roku.

Zakres inwestycji

Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40, trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Droga będzie miała nawierzchnię bitumiczną.

Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Charakterystycznym obiektem, na który warto zwrócić uwagę, będzie obiekt mostowy w konstrukcji stalowej łukowej nad Kanałem Gliwickim. Jego rozpiętość to 90 m, natomiast szerokość 18,4 m pozwoli na zlokalizowanie na nim jezdni w układzie 3 pasów drogowych (tzw. przekrój 2+1).

Wartość umowy z Wykonawcą to 220,6 mln zł, a termin oddania drogi do ruchu przypadnie w IV kwartale 2022 r.

Kalendarium

- 15 października 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy

- 20 listopada 2019 r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 -27 stycznia 2020 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)

- 5 czerwca 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

- IV kw. 2022 r. - zakończenie robót

 

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: GrzegorzTreść komentarza: Pełno tego jest w azotowych lasachData dodania komentarza: 20.04.2024, 13:54Źródło komentarza: Mieszkanka Azotów natrafiła na artefakt sprzed 80. lat?Autor komentarza: Marek KutekTreść komentarza: Witam znałem osobiście AdMa Żuka proszę o kontakt zDymitremData dodania komentarza: 20.04.2024, 10:31Źródło komentarza: Francuz szuka śladów swoich bliskich w KędzierzynieAutor komentarza: PrawdaTreść komentarza: Pan doktor Prokopczuk może jest specjalistą i to dobrym od serca jako mięśnia, ale dla człowieka serca, tego serca prawdziwego to nie ma. Materia większa od ducha. Przepłakałam przez jego "życzliwość" kilka godzin i dopiero miałam stres, i ciśnienie. Ale moje serce, to z mięśnia, wytrzymało. Może dobry lekarz ale człowiek bez serca.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:44Źródło komentarza: Obchodzimy Tydzień dla Serca. Doktor Janusz Prokopczuk opowiada jak o nie dbaćAutor komentarza: Wojciech RajchelTreść komentarza: Po co się kłócić o poparcie kandydatów ludzie! To takie proste... Zarząd Powiatowy Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu miał prawo zadecydować o poparciu kandydata zgodnie ze statutem, gdyż podejmuje decyzje na obszarze powiatu zgodnie z art 39 e statutu, oskarżanie więc o jednostronne działanie Pana Andzeja Zębalę jest nie na miejscu bo Zarząd Powiatu jest organem statutowym , który działa zgodnie ze statutem kierując się wolą własną i głosem mieszkańców i decyzji nie tylko centralnej tylko realnego głosu tu organów z terenu. Jako szef Opzz popieram niezależną decyzję statutową i nie rozumiem ataku na Zarząd Rady Powiatu Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu, zagranie wyborcze i polityczne jak dla mnie. Więc Andzej Zębala nie porządził się sam a Zarząd ma kompetencje statutowe do tego, co można owszem sprawdzić zanim się wywoła burzę. Każdy niech głosuje demokratycznie zgodnie z prawem po co takie rzeczy....pozdrawiamData dodania komentarza: 19.04.2024, 23:22Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?Autor komentarza: LewicowiecTreść komentarza: A co to ta nowa lewica? Kto w mieście? Ten Rajchel? On z Piaseckim trzyma, a w poprzednich wyborach z Marceliną się fotografował. Przegnać te farbowane lisy gdzie pieprz rośnie.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 20:40Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?Autor komentarza: Skazany czy nie?Treść komentarza: Skazany czy nie?Data dodania komentarza: 19.04.2024, 20:21Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-Koźlu
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna