sobota, 20 kwietnia 2024 16:02
Reklama
Reklama
Reklama

Minął rok współpracy z agencją SEO: sprawdź, jakich efektów możesz już oczekiwać

Wielu przedsiębiorców podejmujących decyzję o pozycjonowaniu strony firmowej oczekuje, że rezultaty będą widoczne natychmiast. Liczne przykłady pokazują jednak, że efekt działań SEO najlepiej jest skontrolować dopiero po upływie 12 miesięcy. Dzieje się tak dlatego, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym i prowadzi do osiągnięcia stabilnych pozycji w Google. Czego można się zatem spodziewać po roku?
Minął rok współpracy z agencją SEO: sprawdź, jakich efektów możesz już oczekiwać

Wykresy to nie tylko suche dane. To wskazówka dla Ciebie i agencji

Od rozpoczęcia pozycjonowania firmowej witryny minął już rok? To doskonały moment, żeby podsumować dotychczasowe działania i przeanalizować ich efekty. Jednak jeszcze przed pochyleniem się nad wykresami i tabelkami warto ustalić mierniki, którymi będziesz się kierował podczas ich badania. Przypomnij sobie założenia sprzed roku. W jakich aspektach miała nastąpić poprawa, gdzie oczekujesz wymiernych efektów? Dobrym pomysłem jest ustalenie jednakowych wskaźników, tak, by móc z nich korzystać co roku. Dzięki temu uzyskasz dane o jasnej strukturze i będziesz mógł je z powodzeniem porównać. Odpowiedz sobie też na pytanie, czy od czasu nawiązania współpracy z agencją SEO zmieniałeś coś w strukturze strony. Jeżeli modyfikacje były niewielkie, być może nastał czas na ich zintensyfikowanie. Pamiętaj, że użytkowników nieustannie trzeba przyciągać nowymi rozwiązaniami technicznymi i graficznymi. Konkurencja jest na tyle duża, że tylko przejrzysta, dobrze działająca witryna jest w stanie wybić się spośród niej.

 

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Warto wiedzieć, że efekty działań SEO mogą być bardzo różne. W dużej mierze zależą one od branży, w której działa Twoja firma, a także od budżetu, jaki przeznaczyłeś na marketing w wyszukiwarce internetowej. Nie bez znaczenia jest także konkurencja: im rywale są bardziej rozbudowani, a pozycjonowana strona słabsza, tym więcej czasu potrzeba na uzyskanie wysokiej pozycji, zwłaszcza, gdy w grę wchodzą trudne i konkurencyjne frazy. Czasami warto jednak poczekać trochę dłużej, by cieszyć się stabilnym wzrostem sprzedaży.

 

Zbadaj uzyskane rezultaty... i przygotuj cele na następny rok

Podczas analizy osiągniętych wyników zwróć szczególną uwagę na kilka ważnych aspektów. Sprawdź, czy słowa kluczowe, na jakich opierała się kampania, przyczyniły się do zdobycia wyższej pozycji w wyszukiwarce. Pamiętaj, że nie zawsze celem musi być TOP1 w Google – wszystko zależy od tego, jak bardzo rozbudowani i aktywni w sieci są Twoi rywale. Czasem rok to za mało, żeby osiągnąć pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale, jak już mówiliśmy, to nie oznacza, że trzeba o tym marzeniu zapomnieć. Na razie przypomnij sobie swoje oczekiwania sprzed roku, gdy myślałeś o pozycjonowaniu strony. Czy uzyskane rezultaty Cię zadowalają? Jeżeli nie osiągnąłeś jeszcze bardzo wysokiego miejsca na niektóre frazy, ale nieustannie wędrują one w górę, to warto uzbroić się w cierpliwość. Drugim aspektem jest liczba wejść na stronę. Jeżeli wraz z agencją SEO dobrze dobrałeś frazy kluczowe, to będziesz mógł zaobserwować zwiększenie ruchu w witrynie. Przyczyni się do tego także wartościowy link building, czyli odnośniki prowadzące z renomowanych serwisów i portali branżowych. Dowiedz się, czy ilość unikalnych użytkowników witryny wzrosła w porównaniu do wyniku sprzed roku. Ostatnią kwestią jest liczba konwersji. Nawet jeśli strona jest prawidłowo wypozycjonowana, to wciąż możesz obserwować zbyt mało decyzji zakupowych, prób kontaktu czy wypełnionych formularzy. Być może problem tkwi w niskiej intuicyjności serwisu – tutaj przydadzą się specjalistyczne narzędzia, które pokażą Ci, gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu, a które podstrony warto zmodyfikować.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: GrzegorzTreść komentarza: Pełno tego jest w azotowych lasachData dodania komentarza: 20.04.2024, 13:54Źródło komentarza: Mieszkanka Azotów natrafiła na artefakt sprzed 80. lat?Autor komentarza: Marek KutekTreść komentarza: Witam znałem osobiście AdMa Żuka proszę o kontakt zDymitremData dodania komentarza: 20.04.2024, 10:31Źródło komentarza: Francuz szuka śladów swoich bliskich w KędzierzynieAutor komentarza: PrawdaTreść komentarza: Pan doktor Prokopczuk może jest specjalistą i to dobrym od serca jako mięśnia, ale dla człowieka serca, tego serca prawdziwego to nie ma. Materia większa od ducha. Przepłakałam przez jego "życzliwość" kilka godzin i dopiero miałam stres, i ciśnienie. Ale moje serce, to z mięśnia, wytrzymało. Może dobry lekarz ale człowiek bez serca.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:44Źródło komentarza: Obchodzimy Tydzień dla Serca. Doktor Janusz Prokopczuk opowiada jak o nie dbaćAutor komentarza: Wojciech RajchelTreść komentarza: Po co się kłócić o poparcie kandydatów ludzie! To takie proste... Zarząd Powiatowy Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu miał prawo zadecydować o poparciu kandydata zgodnie ze statutem, gdyż podejmuje decyzje na obszarze powiatu zgodnie z art 39 e statutu, oskarżanie więc o jednostronne działanie Pana Andzeja Zębalę jest nie na miejscu bo Zarząd Powiatu jest organem statutowym , który działa zgodnie ze statutem kierując się wolą własną i głosem mieszkańców i decyzji nie tylko centralnej tylko realnego głosu tu organów z terenu. Jako szef Opzz popieram niezależną decyzję statutową i nie rozumiem ataku na Zarząd Rady Powiatu Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu, zagranie wyborcze i polityczne jak dla mnie. Więc Andzej Zębala nie porządził się sam a Zarząd ma kompetencje statutowe do tego, co można owszem sprawdzić zanim się wywoła burzę. Każdy niech głosuje demokratycznie zgodnie z prawem po co takie rzeczy....pozdrawiamData dodania komentarza: 19.04.2024, 23:22Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?Autor komentarza: LewicowiecTreść komentarza: A co to ta nowa lewica? Kto w mieście? Ten Rajchel? On z Piaseckim trzyma, a w poprzednich wyborach z Marceliną się fotografował. Przegnać te farbowane lisy gdzie pieprz rośnie.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 20:40Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?Autor komentarza: Skazany czy nie?Treść komentarza: Skazany czy nie?Data dodania komentarza: 19.04.2024, 20:21Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-Koźlu
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna