środa, 24 kwietnia 2024 15:51
Reklama
Reklama
Reklama

Mostem do zakładów w Blachowni już nie dojedziemy. Zostanie zamknięty

Zarząd JPM Holding Blachownia podjął decyzję o zablokowaniu od 1 października głównej bramy wjazdowej na teren zakładów w Blachowni. Zdaniem JPM Holding most wymaga niezwłocznego remontu. Firma swoją decyzję tłumaczy względami bezpieczeństwa. Mostem do pracy codziennie dojeżdżają setki ludzi.
Mostem do zakładów w Blachowni już nie dojedziemy. Zostanie zamknięty

Przeprawa zostanie zamknięta dla pojazdów takich jak samochody, skutery czy rowery. Wjazd mostem będzie czasowo możliwy, ale nie zalecany, wyłącznie na własną odpowiedzialność. Osoby, które chcą wjechać na teren zakładów powinny skorzystać z pozostałych dwóch bram. Można do nich dojechać od strony Sławięcic ulicami: Energetyków lub Spacerową.

JPM Holding Blachownia decyzję o zamknięciu głównej drogi dojazdowej na teren zakładów w Blachowni podjęła po spotkaniu z władzami samorządowymi, do którego doszło 29 września w Kędzierzyńsko-Kozielskim Parku Przemysłowym. 

Jak poinformowaliśmy na łamach aktualnego wydania Nowej Gazety Lokalnej jest problem z ustaleniem właściciela obiektu. Do wymagającej modernizacji przeprawy nikt się nie przyznaje.

Most zlokalizowany jest na działce należącej do Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie". Od strony terenu przemysłowego w Blachowni łączy się z drogą na działce należącej do JPM Holding SA, a od strony ul. Szkolnej łączy się z drogą na działce należącej do gminy Kędzierzyn-Koźle.

Dyrekcja Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach stwierdziła, że most ten, owszem, jest posadowiony na gruntach będących we władaniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie", jednakże "Wody Polskie" nie są jego właścicielem. Zdaniem RZGW w Gliwicach most znajduje się na drodze gminnej, w związku z czym jego utrzymanie spoczywa na gminie.

Urząd Miasta Kędzierzyna-Koźla poinformował z kolei, że droga, w ciągu której usytuowany jest most, nie jest drogą gminną, więc zasada, na którą powołał się RZGW w Gliwicach, nie ma tutaj zastosowania.

Przeprowadzony przegląd okresowy wykazał konieczność ograniczenia nośności do 2,5 tony oraz przeprowadzenia jego znacznego remontu, który pozwoli na eksploatację przez kolejne 10-15 lat. Prace modernizacyjne mostu będą kosztować kilkaset tysięcy złotych. Zgodnie z zaleceniami przekazanymi w raporcie, konieczna była szczegółowa kontrola stref podporowych konstrukcji przeprawy. Firma, która przygotowała projekt techniczny remontu, wydała opinię, że w przypadku niepodjęcia żadnych działań w zakresie kontroli stanu lub remontu w terminie do 30 września dalsze użytkowanie przeprawy należy wstrzymać.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
też mieszkaniec 05.10.2020 14:12
Ulice Damrota i Skargi to chyba drogi podlegające pod powiat?

MieszkaniecKK 05.10.2020 11:52
Niestety włodarze naszego miasta na czele z panią udającą prezydenta remontują tylko główne ulicę, aby dobrze wyglądało na zdjęciach, a cała reszta leży i kwiczy, choćby ulica Damrota za Starostwem, można tam sobie uszkodzić zawieszenie, albo ulica Piotra Skarg na Pogorzelcu..ale po co remontować skoro nie widać na pierwszy rzut oka, więc o remoncie mostu mozemy zapomnieć i nadrabiać kilometrów do bramy na Energetyków. Szanowna władza nie weźmie się do roboty bo mają to gdzieś, oni tylko pozują do zdjęć i jeżdżą na bale..

MAc 01.10.2020 19:24
Za przegląd i drobne naprawy co roku płaci Holding. Ale granica działki Holdingu jest na szlabanie +- parę metrów i niestety most nie jest "ICH"

Jan 01.10.2020 15:53
Miasto bierze podatek gruntowy, więc chyba powinno oferować coś w zamian?

Pracownik 01.10.2020 10:50
Nas interesuje kto tylko kiedy remont mostu będzie wykonany, a wczyjej to jest gestji to ....o na sobchodzi

Blachowianka 01.10.2020 06:54
Tylko że wtedy właścicielem kombinatu pod jednym zarządem ZChB był Skarb Państwa. A dziś Holding Blachownia zarządza jedynie pozostałym po podzielonym na odrębne zakłady majątkiem, którego nie udało się sprzedać i zlikwidować. No i zarządza też (chyba jako właściciel?) głównymi drogami w PPB, który kończy się od jego strony na bramie wyjazdowo/wjazdowej na ulicę Szkolną. A spór odczują materialnie na wzroście kosztów dojazdów do pracy wszyscy ci, którzy zmuszeni są robić to samochodem. W dzisiejszych czasach najcenniejszą rzeczą niematerialną, jaką wszyscy posiadamy jest bezcenny czas. nie lubimy go tracić na rzeczy bezsensowne. Taką zdaje się być utrudnienie nam życia z tego powodu!! A kto ma zadbać o nas jak nie nasi lokalni włodarze i samorządowcy?! Weźcie się Szanowni Państwo w garść. Inaczej w najbliższych wyborach polecicie "na zieloną trawkę"...

Porażka 01.10.2020 02:42
Holding ***i, bo trzeba by kasę wydać, a oni tylko wyłudzać nieroby chcą.

Komar 30.09.2020 20:10
"Wody Polskie" nie są zainteresowane istnieniem tego mostu. Dopóki trwał ruch wodny na Kanale Gliwickim, to most był przeszkodą dla barek płynących kanałem ze względu na małą odległość najniższych elementów mostu od lustra wody. Most służył mieszkańcom gminy w codziennych dojazdach do pracy na terenie dawnych Zakładów Chemicznych Blachownia" i nadal powinien służyć w tym samym celu. Wydaje mi się, że w czasach PRL opiekę nad mostem sprawowały Zakłady Chemiczne "Blachownia", niezależnie od tego, kto był formalnym właścicielem.

Wiesio 30.09.2020 08:18
Za przeprowadzony przegląd okresowy potwierdzony raportem, chyba ktoś zapłacił i ktoś go zlecił... więc chyba to jest właściciel !

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: LLLTreść komentarza: Możesz sobie kpić, najlepszejszy Rychu. Kiedy PO rządziła, PP była przeznaczona na stopniowy rozkurz (komercjalizacja, prywatyzacja; ile wtedy zamknięto placówek pocztowych?). Rząd Szydło odwrócił te strategię PO. Jak długo PP pozostanie jednoosobową spółką Skarbu Państwa? Jej akcje spadają...Co do " A teraz BIEDA" - całkiem niedawno niejaka Waltz Hanna orzekła "Myślę, że taniej to już było."Data dodania komentarza: 24.04.2024, 13:40Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Jak my rządziliśmy to NIKT z PP nie musiał protestować, kraj był bogaty i dostatni. A teraz BIEDA.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 12:12Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: Grzeg.H.Treść komentarza: No tak, tyle, że oni na tym zarabiają i to sporo.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 12:00Źródło komentarza: Znowu będzie można wymienić elektrośmieci na sadzonkiAutor komentarza: ElzbietaTreść komentarza: Za PiS-u nie przyjmowano pracowników ,ponieważ za śmieciówkę nie było chętnych.Tak, dokładano, ale tony ulotek do doręczenia,czas pracy do 18.00-19.00.Punkty poczty to sklepiki typu szwarc,mydło i powidło.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:42Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: ElzbietaTreść komentarza: Przez ostatnie lata,pracownicy poczty byli zwalniani,ale i bardzo źle opłacani. Brak doręczycieli powoduje,że pocztę kierowaną do mnie odbierałam / w ostatnich dwóch latach/ JEDEN raz na półtora miesiąca.Monitowałam u kierownika,pisałam skargi i zapytania do centrali i co??? Bez jakiejkolwiek odpowiedzi.Teraz panie doręczycielki zmieniają się średnio raz na kwartał.Nie rozumiem co do patologicznej sytuacji ciągnącej się od wielu lat ma Tusk.Jestem w stanie zrozumieć ,że to nie pani " ulubieniec", jednak należy trochę znaleźć się w temacie.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:34Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: KazTreść komentarza: Brawo!Data dodania komentarza: 24.04.2024, 11:34Źródło komentarza: Fabryka w Starym Koźlu rozpocznie produkcję już w maju
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna