Dwie kędzierzyńsko-kozielskie podstawówki przechodzą na zdalny tryb nauczania

  • 20.10.2020, 21:09 (aktualizacja 21.10.2020, 12:04)
  • ANKO
Dwie kędzierzyńsko-kozielskie podstawówki przechodzą na zdalny tryb nauczania
Z uwagi na coraz trudniejszą sytuacje epidemiczną, niektóre placówki oświatowe w naszym mieście przechodzą na zdalne nauczanie. Już od dziś (20 października) pierwszą z nich był Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu (os. Cisowa), a drugą już od środy będzie kozielska PSP nr 12.

- Od dziś do 27 października na zdalnym nauczaniu będzie szkoła w Cisowej. Na chwilę obecną nie wiadomo, czy ten termin nie zostanie przypadkiem przedłużony. W tej szkole sytuacja z pandemią związana jest przede wszystkim z pracownikami obsługi, jak również nauczycielami. W związku z tym, że szkoła nie jest w stanie zapewnić dezynfekcji i przygotować klasopracowni do zajęć, sanepid wyraził pozytywną opinię w tym względzie. Od 21 października na zdalnym nauczaniu w klasach 4-8 będzie też PSP nr 12 w Koźlu. To również związane jest z niemożnością realizacji programu nauczania z uwagi na COVID-19 u pracowników szkoły. Nie jestem w stanie ocenić, czy jutro takich klas i szkół pracujących w trybie zdalnym nie będzie jeszcze więcej. Sytuacja jest dynamiczna – mówi zastępca prezydenta Kędzierzyna-Koźla, Wojciech Jagiełło.    

Dziś rodzice uczniów z PSP nr 12 otrzymali stosowny komunikat przesłany przez dyrektora szkoły Joannę Hencel. Czytamy w nim między innymi:   

„Klasy 4-8 przechodzą na nauczanie zdalne w okresie 21-30 października. Szkoła w realizacji kształcenia na odległość wykorzystuje platformę internetową opartą na zbiorze aplikacji i usług dostępnych z serwerów Office – 365 (Teams) oraz e-dziennik…..

W trakcie pracy zdalnej:
a. zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej są realizowane w porozumieniu z rodzicami uczniów,
b. za koordynowanie współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami odpowiadają wychowawcy klas,
c. pedagog szkolny koordynuje zadania dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pracy wychowawczo-profilaktycznej,
d. rodzice zobowiązani są do przekazywania istotnych informacji, które mają wpływ na funkcjonowanie dziecka w czasie nauczania zdalnego oraz wynikających z tego potrzeb pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
e. wicedyrektorzy koordynują realizację bieżących zadań szkoły...”.

 

ANKO

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe