sobota, 20 kwietnia 2024 18:34
Reklama
Reklama
Reklama

Kędzierzyńska stacja PKP coraz ładniejsza

Na dworcu PKP w Kędzierzynie remontu doczekały się już perony 2 oraz 3. Intensywne prace trwają cały czas na peronie nr 1.
Kędzierzyńska stacja PKP coraz ładniejsza

Podróżni mają powody do satysfakcji, ponieważ perony na dworcu głównym w Kędzierzynie stanowiły relikt odległej przeszłości. Straszyły wręcz swoim wyglądem i od wielu lat aż prosiły się o kapitalny remont.

Wcześniej zmodernizowano biegnący nad ul. Kozielską wiadukt kolejowy, którego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, a w 2015 roku również budynki dworcowe wraz z przejściem podziemnym. Zrobiło się estetyczniej i funkcjonalniej. Wnętrze budynku odnowiono, zamontowano monitoring i czytelne tablice informacyjne dla podróżnych. Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, a modernizacja objęła również renowację zabytkowych elementów gmachu. Remont dworca pochłonął prawie 12 mln zł. Przyszedł wreszcie czas na trwający do teraz remont peronów wraz z torowiskami.

Inwestycje prowadzone obecnie na kędzierzyńskiej stacji, realizowane są w ramach projektu obejmującego modernizację trasy Opole Groszowice - Kędzierzyn -Koźle o wartości 412 mln zł. W efekcie przeprowadzonych prac znacząco zwiększy się przepustowość tej trasy. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Jest to szczególnie ważne, gdyż linia ta stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem.

Co już zrobiono?

Między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem pociągi kursują już po przeszło 60 km nowych torów na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym torze). Równocześnie z torem przygotowano nową siec trakcyjną i jej zasilanie. Wymieniono też kilkadziesiąt rozjazdów, ważnych elementów linii, które pozwalają na przejazd pociągów z toru na tor. Gotowe są kable dla urządzeń łączności i zabezpieczenia ruchu pociągów. Wykonano odwodnienie. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększają nowe urządzenia sterowania oraz przebudowa 27 przejazdów. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Dwutorowa linia kolejowa nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą przebiega po dwóch równoległych mostach. Przeprawy na jednym torze, nad Kanałem Gliwickim (o długości 80 m) oraz nad Kłodnicą (o długości 67 m) przeszły już zasadnicze prace. Odnowione lub odbudowane zostały elementy podpór. Na nich położono konstrukcje przęseł. Odpowiednio przygotowane mosty wraz z nowymi torami zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i cięższych niż obecnie składów towarowych, o nacisku na oś 221 kN/oś. Na modernizowanej trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole roboty obejmują łącznie 60 obiektów inżynieryjnych tzn. mostów, wiaduktów, przepustów.

10 stacji i przystanków

Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. W Kędzierzynie-Koźlu korzystnie zmieniły się perony nr 2 i 3. Na stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice dostęp do pociągów ułatwią windy. W Gogolinie zaawansowana jest budowa 40 metrowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście do pociągów i dogodną komunikację w mieście. Na gogolińskiej stacji na nowych peronach, do dyspozycji podróżnych będą 3 windy.

W sumie na dziesięciu stacjach i przystankach remontem objętych zostanie dwadzieścia peronów, które staną się nowoczesne i bardziej przyjazne dla pasażerów. Zamontowane będą wiaty, ławki, a także oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty sukcesywnie wyposażane są w nowe oświetlenie.

Przebudowa torów na odcinkach: Gogolin - Górażdże oraz Przywory Opolskie - Opole Groszowice to kolejny etap tej strategicznej inwestycji. Zakończenie kontraktu przewidziano na IV kwartał 2021 r.

Zapraszamy do poniższej fotogalerii!

 

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
marbo 18.01.2021 16:16
Bardzo podoba mi się paździerzowa budka na wyremontowanym II peronie. Jest to najnowocześniejszy węzeł telekomunikacyjny na miarę XXI w.

Komentator 14.01.2021 19:58
Żaden z peronów w KK nie jest przystosowany dla osób na wózkach. Poziom peronu został podniesiony, przez co winda na schodach dojeżdża do przedostatniego schodka. A Gogolin będzie miał trzy windy pionowe, dla wszystkich, a nie tylko na zamówienie...

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Skoro leży na cmentarzu komunalnym, to namiary na rodzinę są przecież w biurze Zakładu. Ktoś załatwiał sprawy formalne z pochówkiem.Data dodania komentarza: 20.04.2024, 17:11Źródło komentarza: Francuz szuka śladów swoich bliskich w KędzierzynieAutor komentarza: GrzegorzTreść komentarza: Pełno tego jest w azotowych lasachData dodania komentarza: 20.04.2024, 13:54Źródło komentarza: Mieszkanka Azotów natrafiła na artefakt sprzed 80. lat?Autor komentarza: Marek KutekTreść komentarza: Witam znałem osobiście AdMa Żuka proszę o kontakt zDymitremData dodania komentarza: 20.04.2024, 10:31Źródło komentarza: Francuz szuka śladów swoich bliskich w KędzierzynieAutor komentarza: PrawdaTreść komentarza: Pan doktor Prokopczuk może jest specjalistą i to dobrym od serca jako mięśnia, ale dla człowieka serca, tego serca prawdziwego to nie ma. Materia większa od ducha. Przepłakałam przez jego "życzliwość" kilka godzin i dopiero miałam stres, i ciśnienie. Ale moje serce, to z mięśnia, wytrzymało. Może dobry lekarz ale człowiek bez serca.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:44Źródło komentarza: Obchodzimy Tydzień dla Serca. Doktor Janusz Prokopczuk opowiada jak o nie dbaćAutor komentarza: Wojciech RajchelTreść komentarza: Po co się kłócić o poparcie kandydatów ludzie! To takie proste... Zarząd Powiatowy Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu miał prawo zadecydować o poparciu kandydata zgodnie ze statutem, gdyż podejmuje decyzje na obszarze powiatu zgodnie z art 39 e statutu, oskarżanie więc o jednostronne działanie Pana Andzeja Zębalę jest nie na miejscu bo Zarząd Powiatu jest organem statutowym , który działa zgodnie ze statutem kierując się wolą własną i głosem mieszkańców i decyzji nie tylko centralnej tylko realnego głosu tu organów z terenu. Jako szef Opzz popieram niezależną decyzję statutową i nie rozumiem ataku na Zarząd Rady Powiatu Lewicy w Kędzierzynie-Koźlu, zagranie wyborcze i polityczne jak dla mnie. Więc Andzej Zębala nie porządził się sam a Zarząd ma kompetencje statutowe do tego, co można owszem sprawdzić zanim się wywoła burzę. Każdy niech głosuje demokratycznie zgodnie z prawem po co takie rzeczy....pozdrawiamData dodania komentarza: 19.04.2024, 23:22Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?Autor komentarza: LewicowiecTreść komentarza: A co to ta nowa lewica? Kto w mieście? Ten Rajchel? On z Piaseckim trzyma, a w poprzednich wyborach z Marceliną się fotografował. Przegnać te farbowane lisy gdzie pieprz rośnie.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 20:40Źródło komentarza: Czy struktury Lewicy w Kędzierzynie zostaną rozwiązane?
Reklama
umiarkowane opady deszczu

Temperatura: 6°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1013 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna