środa, 17 kwietnia 2024 01:37
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Koleją z Kędzierzyna-Koźla do Opola szybciej o 20 minut

Modernizacja 44-kilometrowej części magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem to największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w województwie opolskim. Czas przejazdu pociągów skróci się o ok. 20 minut. Podróżni zyskają szybkie i komfortowe połączenie do stolicy województwa i do Wrocławia.
Koleją z Kędzierzyna-Koźla do Opola szybciej o 20 minut

Autor: Autor: Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Modernizacja linii z Opola do Kędzierzyna-Koźla zapewni oczekiwany standard podróży na odcinku linii kolejowej łączącej Polskę od wschodu do zachodu, ale także ważnej dla Europy. Zapewnimy dobre podróże w regionie i między regionami. Nowy standard trasy oznacza również sprawniejsze przewozy towarowe. Konsekwentnie budujemy bezpieczną, komfortową i przewidywalną kolej w Polsce – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Inwestycja realizowana jest na dwóch odcinkach: Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice oraz Opole Groszowice – Opole Zachodnie. Prace rozpoczęły się w ubiegłym roku od przebudowy jednego z dwóch torów na 15-kilometrowym odcinku: Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin.

Zakres prac obejmował wzmocnienie podtorza oraz wymianę rozjazdów, dzięki czemu pociągi jadące na tym odcinku będą mogły poruszać się szybciej – nawet do 160 km na godzinę. Wykonawca zmodernizował również peron wyspowy w Zdzieszowicach oraz jednokrawędziowy w Jasionie. Zostały one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wywieszono około 18 km nowej sieci trakcyjnej i zbudowano dla niej 35 nowych bramkowych konstrukcji wsporczych.

Przy realizacji robót dotychczas wykorzystano m.in. 30 tys. ton tłucznia i ułożono 24 tys. podkładów kolejowych, a prace były prowadzone przy użyciu nowoczesnych maszyn kolejowych takich jak: kombajn do potokowej wymiany nawierzchni wraz z zestawem specjalistycznych wagonów oraz najnowocześniejsza w Polsce wysokowydajna torowa oczyszczarka tłucznia.

W tym roku planowa jest przebudowa kolejnych 30 km torów na odcinkach: Raszowa – Gogolin, Górażdże – Przywory, Przywory – Opole Groszowice. Ekipy budowlane pojawią się na stacjach: Gogolin, Górażdże, Opole Groszowice, Zdzieszowice oraz Kędzierzyn-Koźle. Prace prowadzone będą od kwietnia do listopada.

 

Szybciej i bezpieczniej

Zakres całego projektu obejmuje modernizację 44 km linii kolejowej oraz sieci trakcyjnej i peronów. Odnowienie 27 przejazdów kolejowo-drogowych wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Część z nich zostanie wyposażonych w monitoring. Rozjazdy wyposażone będą w system elektronicznego ogrzewania rozjazdów (EOR), który pozwoli na płynny przejazd pociągów w czasie mrozów czy obfitych opadów śniegu. Inwestycja obejmie także odnowienie 66 obiektów inżynieryjnych w tym remont 8 mostów i 4 wiaduktów.

Dzięki realizacji projektu wzrośnie komfort podróży. Czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku między Kędzierzynem Koźlem a Opolem skróci się o ok. 20 minut. Pociągi pasażerskie na tej trasie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe 120 km/h.

Dzięki inwestycji podróże koleją staną się wygodniejsze. Perony z antypoślizgową powierzchnią będą wyposażone w pochylnie oraz windy. Dodatkowo zostaną one wyposażone w linie prowadzące, ułatwiające bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Także z myślą o nich pojawią się napisy w języku Braille’a na poręczach.

W Gogolinie powstanie nowe przejście podziemne pod torami, natomiast przejścia

w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach przejdą kompleksową przebudowę. Stacje Opole Groszowice oraz Opole Grotowice zyskają nowe kładki dla pieszych.

Całkowita wartość projektu wynosi 628,5 mln zł, w tym dofinansowanie unijne ok. 311 mln zł. Całość prac zakończy się w 2023 r. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Zachodnie” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 


Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: AnonimTreść komentarza: No jak to nie wiadomo kto? Młodzież Wszechpolska, podpis na plakatach jest i w sumie sami dali krótkie info o tym na swoim profilu i pod postem Pani Sabiny. Tylko oni by mogli wpaść na tak bardzo kontrowersyjny pomysł. Ta akcja i ogólnie ich działalność na terenie kk to i tak pikuś w porównaniu do tego co nieraz robią w innych częściach Polski. Mimo że jakimś fanem tej organizacji nie jestem to tą akcje popieram całym sercem, miasto średnio się rozwinęło w trakcie kadencji Pani Sabiny.Data dodania komentarza: 17.04.2024, 00:15Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: kichuTreść komentarza: młodzież wszechpolska to ci co rondo blokująData dodania komentarza: 16.04.2024, 23:39Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: ConanTreść komentarza: Wystarczy być sympatykiem koalicji 13 grudnia i przypomnieć sobie jak wyglądały plakaty kandydatów PiS przed ostatnimi wyborami do sejmu. A dziwnym trafem niszczone były tylko one. Kto sieje wiatr, zbiera burzęData dodania komentarza: 16.04.2024, 23:32Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: Kargul62Treść komentarza: Teskno mi za komuna i łza w oku za PRL. Było duzo dzieciakow i robiły na starych. A nie ze obce buduja u nas. wszystko było nasze. Podatkow tez nie trzeba było płacic dalo zawsze sie przekombinowac. Wuj na nie swoim wybudowal. i co. i sobie wzial.Data dodania komentarza: 16.04.2024, 23:05Źródło komentarza: Fabryka w Starym Koźlu rozpocznie produkcję już w majuAutor komentarza: ZygaTreść komentarza: Aj Bronek, Bronek... ładnych to masz kolegów i do rady gminy ich wepchnąć chciałeś.Data dodania komentarza: 16.04.2024, 21:43Źródło komentarza: Kandydat na radnego zatrzymany za narkotykiAutor komentarza: Tomasz36Treść komentarza: Czyli wychodzi na to że ktoś w drugiej turze, ale nie wiadomo kto, drukuje i rozwiesza ulotki chcąc w tak prostacki sposób ośmieszyć urzędującą panią Prezydent? Bo pomazane plakaty można by uznać za akt wandalizmu, ale to już jest inna liga. Nie wspomnę także o notorycznym zalewaniu internetu hejtem w stronę pani Prezydent.Data dodania komentarza: 16.04.2024, 20:32Źródło komentarza: Brudna kampania wyborcza przed drugą turą w Kędzierzynie-Koźlu
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 6°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 20 km/h

Reklama
Reklama
6,49
6,65
2,79
45zł
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna