czwartek, 25 kwietnia 2024 11:08
Reklama
Reklama
Reklama

Koleją z Kędzierzyna-Koźla do Opola szybciej o 20 minut

Modernizacja 44-kilometrowej części magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem to największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w województwie opolskim. Czas przejazdu pociągów skróci się o ok. 20 minut. Podróżni zyskają szybkie i komfortowe połączenie do stolicy województwa i do Wrocławia.
Koleją z Kędzierzyna-Koźla do Opola szybciej o 20 minut

Autor: Autor: Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Modernizacja linii z Opola do Kędzierzyna-Koźla zapewni oczekiwany standard podróży na odcinku linii kolejowej łączącej Polskę od wschodu do zachodu, ale także ważnej dla Europy. Zapewnimy dobre podróże w regionie i między regionami. Nowy standard trasy oznacza również sprawniejsze przewozy towarowe. Konsekwentnie budujemy bezpieczną, komfortową i przewidywalną kolej w Polsce – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Inwestycja realizowana jest na dwóch odcinkach: Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice oraz Opole Groszowice – Opole Zachodnie. Prace rozpoczęły się w ubiegłym roku od przebudowy jednego z dwóch torów na 15-kilometrowym odcinku: Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin.

Zakres prac obejmował wzmocnienie podtorza oraz wymianę rozjazdów, dzięki czemu pociągi jadące na tym odcinku będą mogły poruszać się szybciej – nawet do 160 km na godzinę. Wykonawca zmodernizował również peron wyspowy w Zdzieszowicach oraz jednokrawędziowy w Jasionie. Zostały one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wywieszono około 18 km nowej sieci trakcyjnej i zbudowano dla niej 35 nowych bramkowych konstrukcji wsporczych.

Przy realizacji robót dotychczas wykorzystano m.in. 30 tys. ton tłucznia i ułożono 24 tys. podkładów kolejowych, a prace były prowadzone przy użyciu nowoczesnych maszyn kolejowych takich jak: kombajn do potokowej wymiany nawierzchni wraz z zestawem specjalistycznych wagonów oraz najnowocześniejsza w Polsce wysokowydajna torowa oczyszczarka tłucznia.

W tym roku planowa jest przebudowa kolejnych 30 km torów na odcinkach: Raszowa – Gogolin, Górażdże – Przywory, Przywory – Opole Groszowice. Ekipy budowlane pojawią się na stacjach: Gogolin, Górażdże, Opole Groszowice, Zdzieszowice oraz Kędzierzyn-Koźle. Prace prowadzone będą od kwietnia do listopada.

 

Szybciej i bezpieczniej

Zakres całego projektu obejmuje modernizację 44 km linii kolejowej oraz sieci trakcyjnej i peronów. Odnowienie 27 przejazdów kolejowo-drogowych wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Część z nich zostanie wyposażonych w monitoring. Rozjazdy wyposażone będą w system elektronicznego ogrzewania rozjazdów (EOR), który pozwoli na płynny przejazd pociągów w czasie mrozów czy obfitych opadów śniegu. Inwestycja obejmie także odnowienie 66 obiektów inżynieryjnych w tym remont 8 mostów i 4 wiaduktów.

Dzięki realizacji projektu wzrośnie komfort podróży. Czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku między Kędzierzynem Koźlem a Opolem skróci się o ok. 20 minut. Pociągi pasażerskie na tej trasie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe 120 km/h.

Dzięki inwestycji podróże koleją staną się wygodniejsze. Perony z antypoślizgową powierzchnią będą wyposażone w pochylnie oraz windy. Dodatkowo zostaną one wyposażone w linie prowadzące, ułatwiające bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Także z myślą o nich pojawią się napisy w języku Braille’a na poręczach.

W Gogolinie powstanie nowe przejście podziemne pod torami, natomiast przejścia

w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach przejdą kompleksową przebudowę. Stacje Opole Groszowice oraz Opole Grotowice zyskają nowe kładki dla pieszych.

Całkowita wartość projektu wynosi 628,5 mln zł, w tym dofinansowanie unijne ok. 311 mln zł. Całość prac zakończy się w 2023 r. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Zachodnie” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 


Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Autor Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: PatriotaTreść komentarza: 😂 To co się dzieje mój drogi to jest efekt władzy PIS-u grupa azoty pod ich władzą wpadła w dziwne problemy finansowe, to za ich rządów Orlen chciał przejąć jeden oddział w Puławach albo Policach nie pamiętam teraz dokładnie.... Więc jeśli pretensje to tylko do Pana Jarosława. To za ich rządów Grupa Azoty podpisała niekorzystne finansowo warunki na dostarczanie gazu, i teraz przeplacaja i będę to robić jeszcze przez długi czas,Data dodania komentarza: 25.04.2024, 09:00Źródło komentarza: ZAKSA S.A. wydała komunikat dotyczący umowy z Grupą AzotyAutor komentarza: babciaTreść komentarza: Miasto kurczy się, a Koźle wyparowuje. Do innego przedszkola? Za moment w innym przedszkolu będzie tak samo. Cóż, wazny nie jest człowiek, ktory tu jeszcze chce mieszkać. Tak jak wron ( bo można odjechać), tak urząd nie widzi ludzi.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 07:27Źródło komentarza: Rodzice dzieci z Przedszkola nr 15 w Koźlu zgłaszają problemAutor komentarza: spryciulaTreść komentarza: Nie pożyczaj, zły obyczaj :)Data dodania komentarza: 25.04.2024, 06:07Źródło komentarza: Podali kod BLIK i stracili kasę. Coraz więcej oszukanychAutor komentarza: Małpa k.Treść komentarza: A może jeszcze pozyskamy jakiegoś sponsora?Data dodania komentarza: 25.04.2024, 00:34Źródło komentarza: ZAKSA S.A. wydała komunikat dotyczący umowy z Grupą AzotyAutor komentarza: LucynaTreść komentarza: Szkoda tej naszej kochanej ZaksyData dodania komentarza: 25.04.2024, 00:17Źródło komentarza: Prezes oraz siatkarze ZAKSY z wizytą w magistracieAutor komentarza: BBTreść komentarza: Chociaż zdjęcie jest sprzed pół roku, to ich miny są ilustracją do dzisiejszej wiadomości.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:56Źródło komentarza: ZAKSA straci głównego sponsora. Co dalej z klubem?
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1007 hPa
Wiatr: 14 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna