czwartek, 25 kwietnia 2024 20:51
Reklama
Reklama
Reklama

Jak skutecznie promować firmę w mediach społecznościowych?

Dynamiczny rozwój social mediów sprawił, że wiele firm skupia swoje działania marketingowe właśnie w tym obszarze. Jak więc efektywnie promować swój biznes w mediach społecznościowych? Co zrobić, by zyskać nowych klientów i wzmocnić pozytywny wizerunek w sieci?
Jak skutecznie promować firmę w mediach społecznościowych?

Regularne zamieszczanie postów 

Jeśli zależy nam na tym, by firma prężnie rozwijała się w Internecie, musimy zaangażować się w 100% i wykazywać dużą aktywność, np. poprzez regularne publikowanie postów (w przypadku Instagrama możemy robić to nawet codziennie, w przypadku Facebooka optymalne będą 2-4 wpisy tygodniowo). Informujmy też na bieżąco odbiorców o nowych produktach i promocjach. Profil firmowy musi tętnić życiem, jeśli będziemy zamieszczać na nim treści raz na kilka tygodni, nie mamy co liczyć na sukces w sieci. Z drugiej strony, pamiętajmy, że nadmierne bombardowanie użytkowników sieci informacjami jest równie złe, cotygodniowe okresy nieaktywności – musimy odnaleźć tu zdrowy balans.

Biznes od kuchni i przemycanie ciekawostek z branży

Chcąc zyskać zaufanie i zainteresowanie obserwatorów z Instagrama czy Facebooka, warto dzielić się z nimi informacjami, jak wygląda prowadzenie danego biznesu od kuchni. Branżowe ciekawostki, którymi będziemy cyklicznie dzielić się z odbiorcami, wzbudzą sympatię do marki i sprawią, że nasze posty będą autentyczne. Pamiętajmy, by publikować jedynie przydatne i interesujące z punktu widzenia odbiorców treści – tzw. content musi nieść ze sobą jakąś wartość, tylko wtedy nasze działania w mediach społecznościowy będą miały sens.

Dbanie o relacje z odbiorcami 

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji firmy w sieci jest uwzględnianie potrzeb odbiorców i bycie z nimi w stałym kontakcie. W tym celu warto na bieżąco odpowiadać na komentarze, które pojawiają się pod postami, artykułami. Dobrym pomysłem jest też angażowanie followersów poprzez tworzenie ankiet, konkursów, quizów, pytań o opinie. Dbajmy również o wysoki poziom kultury wypowiedzi – bez skrupułów blokujmy użytkowników, którzy wysyłają obraźliwe teksty i SPAM. 

Różnorodne formy przekazu i ich analiza

Nie ograniczajmy się jedynie do słowa pisanego. Jeśli chcemy, by nasza firma była interesująca, musimy iść z duchem czasu – poza postami tworzyć infografiki, wideo, animacje. Warto próbować różnych środków i śledzić statystyki, być może okaże się, że najwięcej reakcji wywołują formy komunikacji, których byśmy o to nie podejrzewali. Nie opierajmy swojej strategii działania o tzw. intuicję, tylko korzystajmy z twardych danych.

Płatna reklama w social mediach

Dobrą praktyką może okazać się też płatna reklama w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, który umożliwia bezpośrednie dotarcie do danej grupy docelowej. Korzystając z Facebook Ads, możemy trafić do osób konkretnej płci i wieku, wyświetlając im reklamę, np. w formie obrazu, wideo czy pokazu slajdów.

Real Time Marketing – kampanie oparte na bieżących wydarzeniach

Ostatnią, nieco ryzykowną metodą promocji w social mediach, jest oparcie swojej strategii o RTM (Real Time Marketing), czyli angażowanie odbiorców poprzez odwoływanie się do wydarzeń na świecie (np. premier kinowych, wyborów, meczów sportowych). Dobrym kanałem komunikacji będzie tutaj Twitter, Instagram i Facebook. Należy jednak mieć świadomość, że ludzie w odmienny sposób interpretują pewne sytuacje, dlatego trzeba wykazywać się tutaj dużym wyczuciem, świadomością i taktem.

Google Moja Firma

Wiele firm bagatelizuje usługę Google Moja Firma, tymczasem wizytówka w Mapach Google ułatwia klientom (zwłaszcza z okolicy) zdobycie kluczowych informacji o naszej marce (np. adres, profil działalności, opinie innych klientów). Stworzenie wizytówki firmowej jest szybkie, proste i naprawdę przydatne (wystarczy dysponować fizycznym adresem prowadzonej działalności).

Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom Wasza firma zyska rozgłos w Internecie, co przełoży się na większe profity ze sprzedaży produktów lub usług i wzmocnienie wizerunku marki. 

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą UPC: https://www.upc.pl/biznes/internet/kup-internet/


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: z KoźlaTreść komentarza: Gratulacje!! Z zazdroscią można patrzeć na wsoaniałe pomysły. Rada Osiedla Stare Miasto ma zamknięte drzwì, brak informacji kiedy ktoś dyżuruje. Tablica z podanym wyborem z budżetu obywatelskiego. Telefon chyba zastrzezonyData dodania komentarza: 25.04.2024, 18:19Źródło komentarza: Osiedle, które wspina się na szczytAutor komentarza: Zeb mekeinTreść komentarza: Teraz wy chcecie strajkować? Gdzie żeście byli jak np. Zielona Góra strajkowała 5-8 lat temu.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 18:08Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: KoziołTreść komentarza: Pewnie tak będzie nowosielska nie zostawi swoich w potrzebieData dodania komentarza: 25.04.2024, 18:00Źródło komentarza: ZAKSA straci głównego sponsora. Co dalej z klubem?Autor komentarza: Pokolenie z est żałosneTreść komentarza: Wcale nie zal mi młodych debili...nawet jak ktoś prosi o cos takiego to przecież weryfikacja przychodzi zeby potwierdzić kodem do banku... jak sie nie czyta albo sie jest debilem to potem się cierpi.Kurde pokolenie Z nazywa sie tak od pierwszej litery bo sa ZEREM 🤣Data dodania komentarza: 25.04.2024, 15:34Źródło komentarza: Podali kod BLIK i stracili kasę. Coraz więcej oszukanychAutor komentarza: Prof TuskTreść komentarza: Z tego co kojarzę, to akurat otwierano nowe placówki tam gdzie ich nie było. Ale nie bój nic. Zaraz zamiast Poczty Polskiej będzie deutsche post i będzie pełna radość i spokój.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 14:57Źródło komentarza: Pracownicy Poczty Polskiej z Kędzierzyna-Koźla protestowali w Warszawie przeciwko zwolnieniomAutor komentarza: DżejsonTreść komentarza: Wyłącz tvn, bo już ci papkę z mózgu zrobił. Niekorzystne finansowo umowy na dostarczenie gazu były podpisywane za czyich rządów?! Przypomnę również, że poprzednie wcielenie koalicji 13 grudnia nosiło się z zamiarem sprzedaży Puław ruskim. Ale o tym w tvn chyba nie mówią. Niech teraz sprzedadzą Azoty rodakom premiera i będzie święty spokój, bo za tej ekipy nic się nie opłaca.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 12:59Źródło komentarza: ZAKSA S.A. wydała komunikat dotyczący umowy z Grupą Azoty
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 9°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna