Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:12
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

To już pewne! Rekordowe dofinansowanie dla Kędzierzyna-Koźla!

Nasze miasto pozyskało ponad 80 milionów złotych ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
  • Źródło: Urząd miasta
To już pewne! Rekordowe dofinansowanie dla Kędzierzyna-Koźla!

Źródło: Urząd miasta

Nasz wniosek został napisany ze szwajcarską precyzją. Jesteśmy w gronie najlepszych 19 samorządów w kraju. To oznacza rozwój, inwestycje i przyszłość na poziomie szczytów Alp! Ten sukces smakuje lepiej niż szwajcarska czekolada!

1 sierpnia na oficjalnej stronie internetowej Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy pojawiła się informacja, że dziewiętnaście miast znalazło się o krok od pozyskania prawie 1,5 mld zł z funduszy szwajcarskich. W tym gronie jest również Kędzierzyn-Koźle.

Poniżej publikujemy oficjalny komunikat:

Tarnów, Dębica, Siemianowice Śląskie, Chodzież, Jasło, Grudziądz, Włocławek, Kraśnik, Starachowice, Słupsk, Gniezno, Hrubieszów, Ostrołęka, Kędzierzyn-Koźle, Końskie, Krosno, Hajnówka, Jarosław, Ciechanów – te 19 miast znalazło się w ostatnim etapie naboru w Polsko-Szwajcarskim Programie Rozwoju Miast.

Komitet Sterujący Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast 1 sierpnia 2025 r. zaakceptował listę rankingową naboru w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.

Każde z 19 miast-finalistów zawnioskowało o kilkadziesiąt milionów złotych na swój projekt – od 51 mln do nawet ponad 80 mln. Wspólnym mianownikiem wszystkich projektów jest rozwój miast. Chodzi o to, by stały się one lepszym miejscem do życia oraz by zatrzymać niekorzystne zjawiska, np. odpływ mieszkańców do większych miejscowości. Zakres przedsięwzięć, które chcą realizować miasta, jest szeroki – od inwestycji w transport publiczny, bezpieczeństwo, ekologię, szkolnictwo, po przedsiębiorczość i wsparcie dla organizacji pozarządowych.

Nabór rozpoczął się w marcu 2024 roku. Mogło wziąć w nim udział 139 średniej wielkości miast, które Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego (rządowy dokument określający kierunki polityki regionalnej) zakwalifikowała do grona miast tracących funkcje społeczno-gospodarcze lub zagrożonych utratą takich funkcji. W pierwszym etapie miasta składały Wstępne Propozycje Projektów. Miały na to czas do 16 stycznia 2025 roku. Swoje wnioski złożyło 119 miast. 117 przeszło ocenę formalną. Następnie ocenę merytoryczną przeprowadzili zewnętrzni eksperci. Jej efektem jest lista rankingowa, którą zatwierdził Komitet Sterujący.

19 miast z najwyższą punktacją na  liście rankingowej zostało zaproszonych do składania Kompletnych Propozycji Projektów, czyli szczegółowych wniosków o dofinansowanie. Mają na to czas do 17 listopada 2025 roku. W przygotowaniu Kompletnych Propozycji Projektów miastom pomogą eksperci ze Związku Miast Polskich oraz eksperci szwajcarscy. Kompletne Propozycje Projektów zostaną ponownie ocenione formalnie i merytorycznie. Ostateczne kwoty dofinansowania we wszystkich miastach będą uzależnione od przepisów dotyczących pomocy publicznej. Miasta mogą uzyskać dofinansowanie na wydatki, które zostaną poniesione do końca marca 2029 roku (wtedy kończy się tzw. kwalifikowalność wydatków).

5 miast – Świętochłowice, Żagań, Nowa Sól, Konin i Sandomierz – znalazło się na liście rezerwowej. Oznacza to, że one również mogą pracować nad Kompletną Propozycją Projektu. Jeśli wśród 19 projektów miast-finalistów powstaną oszczędności, wtedy miasta z listy rezerwowej mają szansę na dofinansowanie.

Do pobrania: 

  
PDF icon lista_rankingowa_dot_pl.pdf215.42 KB


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

suweren 03.08.2025 08:53
Miasto zakorkowane, a "modelka" ciągle zadowolona. Może jej tu nie ma?

Z Koźla 02.08.2025 13:51
Na park kozielski poszło sporo, a teraz pokrzywy na półtora metra. Zresztą pokrzywy to roślina dobrze mająca się w Kożlu. Po wielkich działaniach brak systematycznej pracy nad utrzymaniem tego, co powinno nas cieszyć

Z Koźla 02.08.2025 13:45
Proponuję o środki ochrony dla panów pracujących na kozielskiego ulicach. Zero masek, słuchawek, kurz aż po Rynku fruwa. Wstyd, bo bruk kładą ludzie, obok chodzą ludzie. A miasto oszczędza na bhp

Pola 02.08.2025 11:17
To teraz proponuję wydać to na olejomaty albo na autobusy elektryczne zgodnie z lewackim zarządzaniem miasta.

Realista 02.08.2025 07:11
Ooo !!! Jest okazja na przesunięcie i zrobienie łącznika żabienca i kuzniczek aby wszystkim pracującym ulżyć w przejeździe przez miasto

R
Rychu, taki lepszy Ryszard. 01.08.2025 23:20
Jesteśmy w gronie z Ostrołęką!! To tam My w PiS podjęliśmy decyzję by zbudować elektrownię węglową wiadomo z dala od węgla, trzeba pomyśleć, bo PKP musi mieć robotę. Nas nie interesuje jakies tam 0,5km torów do Portu. Wydaliśmy więc 1.000.000.000 pln ( w tym mnóstwo betonu z cementu i wydaliliśmy CO2 ) na budowę elektrowni, by następnie zburzyć to wiekopomne dzieło za kolejny 1.000.000.000. To są konkretne sumy, a nie tam jakieś 80 baniek na Miasto Możliwości, to jest mały geszeft za jaki nikt z PiS by się nie schylił. 500.000.000 za obrazy, które i tak muszą byś w Polsce nasz minister zapłacił potomkom książąt, co Polskę sprzedawali. Ja wam powiem, do interesów trzeba mieć głowę, a My w PiS ją mamy. Jesteśmy uczciwi, bo to udowodnił Bodnar, nikogo z nas nie posadził i nikt nie siedzi. OK są ofiary xsionc Salceson ale to podstawiona płotka...

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna