Jak relacjonuje kpt Krzysztof Gawlica z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kędzierzynie-Koźlu, do zdarzenia z 22 września doszło, gdy mężczyzna próbował uruchomić podest peronowy. Zamknięcie barierki spowodowało włączenie się mechanizmu przeciążeniowego, który zablokował rampę. W tym przypadku norma wagowa urządzenia została przekroczona, co uniemożliwiło samodzielne opuszczenie podestu. Strażacy szybko udzielili pomocy i uwolnili mężczyznę.
Ruchome rampy peronowe dla osób na wózkach inwalidzkich są zaprojektowane z myślą o bezpiecznym i wygodnym dostępie do pociągów. Wyposażone są w mechanizmy przeciążeniowe, które automatycznie blokują urządzenie, gdy wykryją nadmierne obciążenie. Taki system zabezpieczeń chroni zarówno samą rampę przed uszkodzeniem, jak i użytkownika przed wypadkiem. Gdy maksymalna nośność podestu zostaje przekroczona - na przykład w przypadku osoby cięższej niż dopuszcza producent - mechanizm przeciążeniowy uniemożliwia jego samodzielne opuszczenie, wymagając interwencji osób trzecich, np. strażaków.

















Napisz komentarz
Komentarze