Identyfikacja wizualna offline. Czy wiesz jak o nią zadbać?

  • 03.01.2022, 10:15
  • Materiał partnera
Identyfikacja wizualna offline. Czy wiesz jak o nią zadbać?
Relacje z klientem wymagają holistycznego podejścia. Oprócz wysokiej jakości obsługi i poziomu oferowanych usług kluczowe znaczenie mają także środki marketingu pośredniego, które oddziałują na odbiorców. Doskonałym tego przykładem jest branding i identyfikacja wizualna offline. Zobacz, na czym to polega i jak stworzyć wizerunek, który przyczyni się do lepszych wyników każdej firmy!

Na czym polega identyfikacja wizualna offline?

Identyfikacja wizualna to sposób na ekspresję tożsamości marki, firmy, a czasem nawet pojedynczego produktu, która kierowana jest do wybranej grupy odbiorców. Najczęściej adresatami strategii identyfikacji wizualnej są klienci, a nadawcą – firma, która wdraża takie działania. Zgodnie z definicją identyfikacja wizualna traktowana jest jako narzędzie, które służy do stworzenia spójnego sposobu interpretowania marki i wykreowanie korzystnego dla firmy, dominującego wizerunku. Identyfikacja wizualna jest bezpośrednio związana z brandingiem rozumianym jako tożsamość marki. O ile jednak branding w tym kontekście jest duszą firmy, o tyle identyfikacja zmysłowo dostrzeganym ciałem. Jej efekty możemy bowiem dotknąć i zobaczyć.

Kategorię tę można podzielić ze względu na jej obszar zastosowania. W tym ujęciu wyróżniamy takie pojęcia jak identyfikacja wizualna online i identyfikacja wizualna offline. Ta druga działa w obszarze bezpośrednich, niecyfrowych, kontaktów międzyludzkich, jest chronologicznie pierwszym i najstarszym rodzajem takich działań – i wciąż jednakowo skutecznych. Zewnętrznym przejawem zastosowanej identyfikacji wizualnej może być pomieszczenie biurowe, w którym przyjmuje się klientów, wyposażone w plakaty firmowe, papiery firmowe, notesy, teczki i wiele innych elementów.

O czym pamiętać, tworząc i wdrażając identyfikację wizualną w firmie?

Najważniejszą zasadą tworzenia strategii identyfikacji wizualnej jest spójność. Dlatego wszystkie elementy marketingowe muszą być ze sobą zgodne, harmonijne i wzajemnie się uzupełniać. Identyfikacja wizualna offline może być opracowana przez firmę lub zlecona do stworzenia firmie zewnętrznej. W każdym przypadku należy przeprowadzić dokładną analizę obejmującą główną grupę docelową, wartości i wizję firmy, atuty i silne rejony działalności,  a także obszar, w jakim działa przedsiębiorstwo.

Opracowanie dobrej strategii identyfikacji wizualnej offline jest wymagające, ale jeśli stworzone zostały już podstawy, to ich wdrożenie będzie bardzo proste. Wykonanie materiałów firmowych warto zlecić renomowanej firmie, która posiada doświadczenie w realizacji projektów biznesowych. Szeroki wybór teczek i materiałów personalizowanych, które wchodzą w skład narzędzi identyfikacji wizualnej, znajdziesz w tym miejscu: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1724/teczki-ofertowe

Warto zwrócić uwagę na to, że nawet najlepsza strategia identyfikacyjna będzie nieskuteczna, jeśli na etapie wdrażania popełni się błędy. Najczęstszym mankamentem jest wybieranie niższych jakościowo materiałów reklamowych. Takie działanie może sprawić, że nie tylko opracowana strategia identyfikacja będzie mniej skuteczna, ale może nawet przynosić efekty odwrotne od zamierzonych!

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe