Uwaga! Utrudnienia w związku z budową ronda w ramach obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla

  • 05.03.2021, 07:06 (aktualizacja 06.03.2021, 13:50)
  • Źródło: GDDKiA
Uwaga! Utrudnienia w związku z budową ronda w ramach obwodnicy północnej…
Już w przyszłym tygodniu wykonawca przystąpi do prac przy budowie ronda turbinowego na włączeniu obwodnicy miasta do istniejącej drogi krajowej nr 40 w rejonie al. Armii Krajowej. Prace realizowane na tym odcinku rozpoczną się w poniedziałek 8 marca. Docelowo wykonane zostanie w tym miejscu skrzyżowanie w postaci trójwlotowego ronda turbinowego.
Prace przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 prowadzone są zgodnie z harmonogramem i aktualne ich zaawansowanie jest na poziomie około 33%.

W trakcie trwającej przerwy zimowej wykonawca realizuje zakres robót, na które pozwalają reżimy technologiczne. Prowadzone są w różnym zakresie prace przy 16 obiektach mostowych oraz przebudowie sieci wysokiego napięcia.

Lada moment wykonawca przystąpi do prac przy budowie ronda turbinowego na włączeniu obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 40 w rejonie al. Armii Krajowej. Nowe rondo zastąpi istniejący tam niebezpieczny zakręt łączący obwodnicę miasta z al. Ignacego Lisa. Na ostrym łuku drogi regularnie dochodzi do różnych niebezpiecznych zdarzeń z udziałem pojazdów. Prace realizowane na tym odcinku rozpoczną się w poniedziałek 8 marca br., a zakończą się w grudniu br.

Wprowadzona w przyszłym tygodniu tymczasowa organizacja ruchu potrwa do dwóch tygodni. Wykonawca zaplanował w tym czasie prace związane z poszerzeniem skarpy i pobocza na DK40. Wprowadzana organizacja spowoduje wyłączenie jednego pasa ruchu (skrajnego). Oznacza to, że na tym odcinku zamknięty zostanie prawy pas ruchu, a kierowcy jadący w stronę Pyskowic będą się poruszać lewym pasem.

Kolejny etap prac zakłada wyłączenie pasów wewnętrznych na dwóch jezdniach. Utrudnienia rozpoczną się w połowie marca br. i potrwają około 3 tygodni.

Natomiast w połowie kwietnia br. nastąpi przełożenie ruchu na jezdnię prawą, co potrwa około 4 miesięcy.

Budowany odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4 o długości około 14,3 km. Od ronda jakie powstanie w ciągu DK40 trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.

Źródło: GDDKiA

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Ja
Ja 08.03.2021, 12:47
Jeśli to rondo ma być z takimi oznaczeniami jak na zdjęciu, to czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi wyjaśnić sens budowania takiego ronda? Niby rondo turbinowe, a tak czy siak stać trzeba. Czy nie można na drogach wjazdowych oznaczyć lewego pasa do jazdy w lewo, a prawego do jazdy w prawo? Oczywiście dodając na rondzie również odpowiednie znaki poziome.
Podobna sytuacja jest na Pogorzelcu na rondzie przy galerii. Np. jadąc od Kuźniczek prawym pasem kierujący musi się również zatrzymać, a wystarczyłoby wyznaczyć ten pas po rondzie jako do jazdy tylko na wprost, oznaczyć wjazd od Pogorzelca prawy pas - skręt w prawo, lewy pas - skręt w lewo i już pojazdy poruszające się tylko po obwodnicy nie musiałyby się zatrzymywać. To główna nitka komunikacyjna, więc tym bardziej nie rozumiem. Jakoś z drugiej strony się dało... (zjazd od młyna na Pogorzelec). Czy w idei ronda turbinowego nie chodzi o jak najszybsze rozładowanie ruchu? Tam prawie wszedzie są dwa pasy ruchu, więc nie byłoby żadnego problemu z opuszczaniem ronda.
Może jednak nie biorę jakiegoś ostotnego aspektu pod uwagę... Ktoś mnie oświeci? :-)

Pozostałe