Kurier w biznesie, czyli jak wybrać firmę?

  • 12.07.2021, 22:39
  • Materiał partnera
Kurier w biznesie, czyli jak wybrać firmę?
Rynek e-commerce rozwija się nieustannie od wielu lat. Coraz szerszy zakres usług i coraz większa konkurencja sprawiają, że znaczenie ma już nie tylko sam towar, ale również logistyka, w tym usługi kurierskie. Przesyłki dostarczone bezpiecznie, bez uszkodzeń i terminowo, to aspekty szczególnie ważne dla klientów. Na co zwrócić uwagę, szukając sposobu dostaw dla swoich przesyłek? Jak szukać i znaleźć sprawdzonych przewoźników? Podpowiadamy.

1. Jak wybrać kuriera?

2. Na co zwrócić uwagę, wybierając kuriera?

3. Od czego zależy cena usług kurierskich?

 

Jak wybrać kuriera?

Z pewnością dla wielu firm priorytetem jest znalezienie taniego kuriera, jednak warto pamiętać, że atrakcyjna cena to nie wszystko. Czas realizacji i bezpieczne dostarczenie paczek to aspekty, którymi powinien wyróżniać się kurier. Przesyłki powinny docierać w miejsce docelowe nieuszkodzone. Zanim zdecydujesz się powierzyć przesyłki kurierskie konkretnej firmie, porównaj poszczególne propozycje. W zależności od potrzeb możesz korzystać z opcji "zamów kuriera" okazjonalnie lub - gdy wysyłasz często - podpisać umowę. Niezależnie od wariantu, zwróć uwagę, w jaki sposób odbierane są przesyłki. Nadawaj przesyłki bez wychodzenia z domu lub firmy albo dostarczaj paczkę do punktu nadania czy Paczkomatu. Sprawdź także kwestie techniczne - czy jako klient możesz korzystać z panelu do nadawania paczek i na ile praktyczna jest jego obsługa.

Na co zwrócić uwagę, wybierając kuriera?

Istnieje kilka aspektów, na które warto zwrócić szczególną uwagę, porównując propozycje firm kurierskich. Które kwestie są kluczowe? Weź pod uwagę przede wszystkim:

  • czas i szybkość dostawy - szybkość realizacji zlecenia uzależniona jest przede wszystkim od liczby posiadanych przez daną firmę placówek i sortowni, ale także od ogólnej sprawności przewoźnika. Obecnie standardem jest doręczenie w przeciągu 1-2 dni od momentu wysyłki, ale wpływ na ten termin może mieć odległość lub specyfika okresu w roku (na przykład święta). Ważną informacją jest także godzina nadania - jeśli przypadnie ona późnym popołudniem, zmniejsza się szansa, by paczka dotarła na drugi dzień roboczy,
  • procedura odbioru przesyłki - w zależności od szczegółów oferty będziesz musiał dostarczyć przesyłkę do punktu nadania, Paczkomatu lub przekazać ją kurierowi, który przyjedzie pod wskazany adres. Istotne jest również, w jakich godzinach możesz spodziewać się wizyty doręczyciela: czy są to stałe pory, czy możesz oczekiwać pojawienia się na wezwanie,
  • wagę paczki - wielkość i waga przesyłki uzależnione są od możliwości kuriera i silnie wpływają na cenę. W niektórych przypadkach niezbędny jest transport za pomocą palety, na co nie każdy przewoźnik ma warunki,
  • sposób nadania - sprawdź, w jaki sposób będziesz zlecać wysyłkę: czy odbywa się to przez formularz, czy za pomocą aplikacji, czy jesteś zobligowany do drukowania etykiety czy wystarczy wprowadzić dane w formularzu na stronie internetowej. Ważne jest także, czy odbiorca ma możliwość śledzenia statusu paczki.

Od czego zależy cena usług kurierskich?

Tania usługa nie zawsze oznacza złą jakość, podobnie jak wysoka cena niekoniecznie musi przekładać się na poziom świadczonych usług. Z reguły najkorzystniej jest wybierać sprawdzone oferty firm kurierskich.

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe