W poniedziałek, 30 czerwca, do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 42-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownicę banku. Poinformowała, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane osobowe, a aby zabezpieczyć środki zgromadzone na koncie, musi natychmiast przelać wszystkie pieniądze na tzw. „konto techniczne”. Zanim zdążyła zweryfikować te informacje, skontaktował się z nią kolejny oszust – mężczyzna, również podający się za pracownika tego samego banku. Utwierdzał kobietę w przekonaniu, że jej pieniądze są zagrożone, i szczegółowo instruował, jak ma postępować. Działając pod presją i w stresie, kobieta najpierw wypłaciła oszczędności, a następnie – zgodnie z poleceniami fałszywego konsultanta – wpłaciła je do bankomatu, korzystając z kodów BLIK. W ten sposób straciła łącznie 21000 złotych.
Policja apeluje o ostrożność! Zachowaj szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych, zwłaszcza gdy rozmówca podaje się za pracownika banku, policji lub innej instytucji i nalega na natychmiastowe działanie w celu ochrony pieniędzy.
- Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o przelanie pieniędzy na inne konto, zwłaszcza na tzw. „konto techniczne”.
- Nigdy nie podawaj nikomu przez telefon danych logowania do bankowości internetowej ani kodów BLIK.
- Nie działaj pod presją – to typowa metoda działania oszustów.
- Zawsze skontaktuj się z bankiem osobiście lub przez oficjalną infolinię, by potwierdzić autentyczność rozmowy.
- W razie wątpliwości – dzwoń na numer alarmowy 112.

















Napisz komentarz
Komentarze