Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:15
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

By dojechać do celu, trzeba się nieźle orientować

Samochodowy rajd nawigacyjny Rally Gala 2019 odbył się w niedzielę 12 maja w Kędzierzynie-Koźlu. Wystartowały 22 załogi z całej Polski oraz Czech. Była to 6 runda Nawigacyjnych Samochodowych Mistrzostw Polski, Nawigacyjnego Pucharu Polski oraz Nawigacyjnego Pucharu Śląska.
By dojechać do celu, trzeba się nieźle orientować

Organizatorem rajdu był Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski. Odwiedziły nas załogi m.in. z Mysłowic, Katowic, Rudy Śląskiej, Warszawy, Poznania czy Czeskiego Hlučína. 

 

- Gala ma bardzo długą tradycję. Zaczynaliśmy już w latach dziewięćdziesiątych. Wtedy odbywał się pod nazwą "Fama" i prowadził go nasz były prezes Wojciech Kluk. Później to się zmieniło w rajd Gala i kontynuujemy dobrą passę do dziś - mówił Zdzisław Maciejec, wiceprezes Automobilklubu Kędzierzyńsko-Kozielskiego, autor trasy oraz komandor tegorocznego rajdu Rally Gala.

 

Rajd nawigacyjne polega na przejeździe od punktu do punktu po mapie - najkrótszą drogą. Jednak aby zaplanować taką trasę, trzeba się trochę nagłowić i GPS nic tu nie da. Zadaniem uczestników rajdu było wpisywanie do karty drogowej wiz - numerków zamieszczonych na specjalnych tablicach, które organizatorzy wcześniej ustawili na trasie.

 

- Wszystkie imprezy organizowane przez Polski Związek Motorowy i automobilkluby, są organizowane zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym. To jest nadrzędna sprawa. Na każdym rajdzie staramy się też szkolić i przypominać przepisy dzięki testom BRD, które są elementem rajdu i również są punktowane - dodał Zdzisław Maciejec.

 

Nie mogło zabraknąć elementu, w którym można trochę poszaleć autem i sprawdzić swoją umiejętność. Na specjalnie przygotowanym placu manewrowym, kierowcy musieli pokonać tor w jak najkrótszym czasie. Liczyły się setne sekundy, a warunki pogodowe sprawiły dodatkowe utrudnienie dla rajdowców z cięższą nogą.

 

- Każdy może wziąć udział w takim rajdzie. Oczywiście zapraszamy wszystkich, nawet całe rodziny. Oczywiście jeśli ktoś przyjedzie pierwszy raz, to może mieć nikłe szanse na osiągnięcie jakiegoś większego wyniku. Trzeba się trochę przeszkolić i przeczytać kodyfikator, który jest na stronie Polskiego Związku Motorowego, no i przynajmniej raz trzeba pojechać, żeby poczuć o co w tym chodzi - podkreślił wiceprezes AK-K.

 

Takie rajdy podnoszą umiejętność jazdy, nawigacji i orientacji w terenie. Nie trzeba mieć specjalnie przygotowanego samochodu i przede wszystkim nie należy mylić rajdów z wyścigami!

Meta rajdu była w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zakrzowie, gdzie ogłoszono wyniki i rozdano puchary najlepszym załogom. Rally Gala odbyła się pod honorowym patronatem prezydent miasta Kędzierzyn-Koźle.

 

Wyniki:

 

W Nawigacyjnym Pucharze Polski:

1. miejsce Marcin Lutek i Monika Wojtkowiak.

2. miejsce Tomasz Kurasiewicz i Wiktoria Przybylska.

3. miejsce Marek Skrzypiński i Tomasz Słupski.

 

W Nawigacyjnych Mistrzostwach Polski:

1. miejsce Norbert Frydrychowicz i Monika Jaworska.

2. miejsce Bartosz Komarnicki i Piotr Waśkiewicz.

3, miejsce Zuzana Klasova i Martin Klasa.

 

W klasyfikacji klubowej:

1. miejsce Automobilklub Wielkopolski.

2. miejsce Automobilklub Mysłowicki.

3. miejsce Automobilklub Kędzierzyńsko-Kozielski.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama