czwartek, 9 maja 2024 17:49
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ponad 40 tys. osób odwiedziło kędzierzyńsko-kozielski ZUS w 2023 roku

Ponad 40 tys. klientów odwiedziło w minionym roku salę obsługi klientów w Inspektoracie ZUS w Kędzierzynie-Koźlu. W całym województwie pracownicy ZUS obsłużyli 282 tys. osób.
  • Źródło: ZUS
Ponad 40 tys. osób odwiedziło kędzierzyńsko-kozielski ZUS w 2023 roku

Chociaż ZUS coraz bardziej zorientowany jest na elektroniczny kontakt z klientem i usługi cyfrowe, to wciąż wielu mieszkańców regionu najbardziej ceni rozmowę twarzą w twarz z pracownikiem ZUS. W województwie opolskim mieszkańcy regionu mogą skorzystać z 11-stu takich miejsc. Między innymi w Inspektoracie ZUS w Kędzierzynie-Koźlu.

-  W 2023 roku w placówkach ZUS na Opolszczyźnie obsłużyliśmy bezpośrednio niemal 282 tysiące osób, z czego nieco ponad 40 tysięcy klientów załatwiło sprawę „przy okienku” w kędzierzyńsko-kozielskim Inspektoracie. Najwięcej klientów, bo ponad 63 tysiące skorzystało z usług pracowników sali obsługi w Oddziale ZUS w Opolu – informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

Co najczęściej załatwiali mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla i powiatu? Najwięcej osób przyszło załatwić sprawy związane z emeryturami i rentami, w sumie niemal 20,4 tys. O połowę mniej klientów, bo 8,4 tys. odwiedziło tamtejszą placówkę ZUS w sprawach firm i pracowników. O zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne pytało w ubiegłym roku prawie 7 tys. mieszkańców miasta i powiatu, a profil PUE ZUS i jego obsługa były tematem rozmowy około 1300 osób. Sporą rzeszę zainteresowanych przyciągnęły świadczenia dla rodzin (500+ i 800+), bo 3,5 tys. klientów. 

W ostatnich kilku latach ZUS przeobraził się w e-urząd dostępny 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Dużą rolę odgrywa Platforma Usług Elektronicznych ZUS, na której profil założyło niemal 12,3 mln użytkowników. Dla lekarzy i pacjentów - pełna elektronizacja zwolnień lekarskich, dla przedsiębiorców - możliwość samodzielnego generowania na PUE ZUS potwierdzeń z Zakładu do wykorzystania w bankach, sądach czy urzędach, dla rodziców – opcja wnioskowania przez PUE o świadczenie wychowawcze, wyprawkę szkolną czy wcześniej o Polski Bon Turystyczny. To tylko przykłady przejścia z papierowego sposobu kontaktu z klientami na formułę elektroniczną. 

Dużym ułatwieniem dla klientów ZUS okazała się możliwość wideorozmowy z konsultantem w ramach e-wizyty, którą można przeprowadzić dzięki urządzeniom mobilnym jak smartfon czy tablet. To rozwiązanie ZUS uruchomił w trakcie pandemii. Rozmowę można zamówić w dni robocze między godz. 9 a 14.05. Mieszkańcy Opolszczyzny dołączyli do grona klientów, którzy mogli sięgnąć po taką formę załatwienia indywidualnej sprawy na początku listopada 2020 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Kpina zusu 15.01.2024 22:10
I kogo to obchodzi? Wszyscy nienawidzą ZUSu, a oni informują ile osób ich odwiedziło? Przecież to wasza praca do jasne ch***ry! Nie dość, że darmozjady tworzycie system staczający się w przepaść to jeszcze nie wykazujecie nawet chęci jego zreformowania. Jesteście do zamknięcia dla większości współczesnych ludzi!

Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 19°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna