Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:14
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak działa narzędzie monitorujące dostępność cyfrową SAT?

Zapewnienie zgodności stron internetowych z międzynarodowymi standardami WCAG to obowiązek, który dotyczy szczególnie podmiotów publicznych.
  • Źródło: Promocja
narzędzie monitorujące dostępność SAT

Choć audyty dostępności pozwalają wykryć błędy i zidentyfikować obszary do poprawy, ich największym ograniczeniem jest fakt, że wynik odzwierciedla jedynie stan strony w dniu badania. Każda późniejsza modyfikacja może wpłynąć na dostępność. Platforma SAT Smart Accessibility Technologies działa 24/7, dzięki czemu tego typu problem nie występuje. 

Co to jest SAT? 

SAT (Smart Accessibility Technologies) to innowacyjna platforma, która wprowadza rewolucję w monitorowaniu dostępności cyfrowej stron internetowych. Jest narzędziem do automatycznej analizy i optymalizacji serwisów. SAT pomaga właścicielom stron internetowych spełniać wymagania międzynarodowych standardów dostępności. 

Jak działa platforma SAT Smart Accessibility Technologies? 

Platforma https://sat-govtech.pl/ działa w oparciu o aktualne międzynarodowe standardy dostępności, w tym WCAG 2.2, W3C, Sections 508 oraz ADA. Po dodaniu strony do systemu narzędzie automatycznie analizuje jej strukturę, treści oraz funkcjonalności. W przypadku wykrycia błędów, SAT nie tylko informuje o ich lokalizacji, ale także dostarcza szczegółowe wskazówki dotyczące naprawy. 

Przykładowo, jeśli system wykryje brak alternatywnych opisów dla obrazów, zasugeruje ich dodanie wraz z wytycznymi, jak powinny być sformułowane. Dzięki temu administratorzy stron mogą szybko reagować i wprowadzać poprawki, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy. 

Po co posiadać oprogramowanie do monitorowania dostępności cyfrowej? 

W Polsce obowiązują przepisy, które nakładają obowiązek zapewnienia dostępnych cyfrowo stron. Ustawa o dostępności cyfrowej oraz Polski Akt Dostępności dotyczą podmiotów publicznych i niektórych przedsiębiorców. Zgodnie z przepisami niedostosowanie strony internetowej do wymogów WCAG może skutkować nałożeniem kar finansowych sięgających nawet 10 tysięcy złotych. 

Posiadanie narzędzia takiego jak SAT pozwala stale monitorować dostępność strony i generować raporty zgodności, które będą skutecznym zabezpieczeniem na wypadek kontroli czy niesłusznie złożonej skargi. 

SAT – dla kogo? 

Platforma SAT to narzędzie, które pomoże właścicielom domen internetowych którzy są prawnie zobowiązani do przestrzegania standardów dostępności. Chodzi więc przede wszystkim o podmioty publiczne, takie jak: 

  • Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST),
  • urzędy miejskie,
  • placówki edukacyjne i medyczne. 

Jest to też rozwiązanie dla firm. Chociaż nie wszystkie przedsiębiorstwa są objęte regulacjami, dostępna strona internetowa otwiera drzwi do nowych grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami. 

Podsumowując, SAT monitoruje dostępność strony 24/7. Jest narzędziem dla każdego, kto chce, aby jego strona internetowa była przyjazna dla osób ze szczególnymi potrzebami. To nie tylko sposób na uniknięcie kary, ale także przyczynienie się do budowania bardziej inkluzywnej przestrzeni cyfrowej. 

Firma Smart Accessibility Technologies Sp. z o.o. otrzymała dotację z Unii Europejskiej na projekt „SAT – platforma dostępności cyfrowej”. 

Projekt zakłada uruchomienie firmy Smart Accessibility Technologies Sp. z o.o.” (SAT), specjalizującej się w dostarczaniu innowacyjnych narzędzi do analizy, optymalizacji i monitorowania dostępności cyfrowej. Oferując rozwiązania zgodne z WCAG/ADA. Tworzy kompleksową platformę SaaS wspierającą dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami. Pomaga organizacjom testować, oceniać i dostosowywać ich strony internetowe, aplikacje mobilne oraz dokumenty cyfrowe. 

Rozwiązania SAT pozwalają obniżyć koszty dostosowania serwisów nawet o 90%. Dzięki SAT instytucje i przedsiębiorcy mogą zarządzać nieograniczoną liczbą domen z jednego panelu. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama