Nie jest to jednak niemożliwe. Logo to jeden z podstawowych elementów każdej marki, niezależnie od tego czy prowadzi się olbrzymią korporację, czy może rodzinny biznes. W tworzeniu odpowiedniego obrazu przydadzą się nie tylko umiejętności techniczne oraz artystyczne, lecz także znajomość marketingu, psychologii czy zasad związanych z kwestiami własności intelektualnej. Logotyp to przede wszystkim narzędzie; powinno ono każdego dnia pracować na korzyść marki, oddziałując na potencjalnych odbiorców i na dobre utrwalając się w ich pamięci. Zależy Ci na stworzeniu wyjątkowego logo? Poznaj kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci w stworzeniu znaku rozpoznawczego swojej marki!
Logo – wizytówka firmy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas projektowania
Dobre logo powinno być łatwe do zapamiętania – odbiorca powinien błyskawicznie identyfikować, z jaką konkretnie marką ma do czynienia. Stąd podczas tworzenia logotypu, dobrze jest ograniczyć liczbę kolorów do maksymalnie trzech opcji, jednocześnie unikając przy tym gradientów oraz drobnych szczegółów. Tego typu elementy sprawiają, że odbiorcom o wiele trudniej jest przypomnieć sobie, jak będzie wyglądało logo firmy; gdy dzieje się zbyt wiele i nie da się jednoznacznie stwierdzić, co jest elementem stałym logotypu, a co jedynie ozdobą, szanse na zapamiętanie go przez klienta są naprawdę niskie. Warto zastanowić się kilkukrotnie nim zastosuje się gradient, a przy tym powinno się pilnować tego, aby logo pozostało czytelne nawet w małym formacie. Pomoże w tym zastosowanie prostych, czytelnych fontów. Logotyp powinien być zwłaszcza zrozumiały; co za tym idzie na tyle proste, by możliwe było wykorzystanie go na przeróżnych formatach, nośnikach i mediach, w każdym z przypadków osiągając zadowalający efekt. Przykładowe zastosowanie logo możemy zobaczyć między innymi na stronie VERACO – firmy, która od lat działa w branży reklamowej, zajmując się między innymi projektowaniem i realizacją licznych logotypów 3D LED, a także neonów, które możemy zobaczyć na veraco.pl.
Projektowanie logo to nie lada sztuka. Podczas pracy nad wymarzonym znakiem dobrze jest wychodzić poza typowe schematy branżowe – chociaż mogą one stanowić swoistą inspirację. Przykładowo, w gastronomii będą to zazwyczaj sztućce czy czapka kucharska; tego rodzaju elementy jasno wskazują, czego można się spodziewać. I chociaż dobre logo powinno być znakiem, który odbiorca jest w stanie niemal od razu odczytać, nie można powielać oklepanych motywów. Logo może, lecz nie musi mówić bezpośrednio o ofercie firmy. Dziś możemy znaleźć wiele przykładów przedsiębiorstw, które zbudowały swoją markę legitymując się logiem, jakie nie stanowi podpowiedzi w kwestii oferowanych usług czy produktów.
Prowadzisz małą firmę i myślisz, że logo jest czymś zbędnym? Nic bardziej mylnego!
Chociaż początkowo może wydawać się, że raczkujące bądź niewielkie biznesy nie potrzebują logo, warto wyzbyć się takiego myślenia. Każda marka od czegoś zaczynała – jednocześnie mając swój pierwszy logotyp, który nierzadko ewoluował wraz z upływem lat. Własny znak to pierwszy krok do skutecznego brandingu! Stanowi on punkt wyjścia do całego systemu komunikacji firmy. Na odbiór marki składa się bowiem całość identyfikacji wizualnej, dlatego należy upewnić się, że logo będzie stanowiło jakościowy fundament, idealny do skonstruowania rozbudowanej linii graficznej. Warto pamiętać, że tworzenie logo to proces, który wymaga zarówno kreatywności, jak i strategicznego myślenia; logo powinno oddawać charakter marki, a przy tym wyróżniać się na rynku, pozostając łatwym do zapamiętania. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym, a co za tym idzie także spersonalizowanym wizerunku, dobrze jest nawiązać współpracę z doświadczonym grafikiem, który będzie w stanie przeobrazić ideę w realny obraz, pomagając w stworzeniu logotypu, który jest godny zapamiętania.


















Napisz komentarz
Komentarze