W ostatnich dniach w nasze ręce trafiła petycja instruktorów z ośrodków szkolenia kierowców, skierowana na początku kwietnia br. do posła RP Pawła Masełki. Poniżej publikujemy treść wspomnianej petycji.
My, Instruktorzy z Kędzierzyna-Koźla i okolic zwracamy się z prośbą o zainteresowanie się sprawą i pomoc w niezamykaniu biura obsługi WORD w Kędzierzynie-Koźlu, które ma być zamknięte od 01.06.2025 - taką decyzję podjął Dyrektor WORD Opole. Prosimy o powstrzymanie zamknięcia na stałe Biura Obsługi Klienta. Otwarte biuro umożliwi zarówno nam instruktorom, jak i kursantom szybkie i sprawne umawianie na egzaminy teoretyczny i praktyczny, a także dostarczenie niezbędnych dokumentów w celu podstawienia pojazdu na egzamin praktyczny.
Zamknięcie biura spowoduje wydłużenie czasu załatwiania spraw, a umawianie kursantów przez telefon będzie dla nas olbrzymim problemem. W okresie nieobecności pracownika biura obsługi WORD Kędzierzyn-Koźle, dodzwonienie się do WORD Opole graniczy z cudem, a planowanie egzaminów zajmuje bardzo długi czas. Otwarte biuro jest zatem niezbędne do funkcjonowania lepszej organizacji naszej pracy. Umożliwi nam to sprawne umówienie kursantów na egzamin i ustalenie następnego terminu egzaminu. Możemy w ten sposób wykorzystać wolne terminy i dopisanie pojazdu OSK, na którym większość kursantów zdaje w Kędzierzynie.
Chcielibyśmy również nadmienić, że do WORD Kędzierzyn-Koźle przyjeżdżają szkoły nauki jazd z ościennych województw, tak więc możliwość załatwienia egzaminu na miejscu, jak i uzyskanie kompetentnych informacji stanowi prestiż dla Kędzierzyna-Koźla jak i dla WORD. Rozwiązaniem, które proponujemy jest to, aby biuro było otwarte w dniach, kiedy odbywają się egzaminy teoretyczne. Umożliwi nam to lepszą współpracę z biurem planowania.
Wszyscy szukają ekonomicznych rozwiązań, ale pozostawienie otwartego biura z pewnością jest dobrym krokiem. Odciąży to również pracę pracowników WORD Opole, którzy będą musieli odbierać zwiększoną liczbę rozmów telefonicznych związanych z planowaniem naszych kursantów w oddziale Kędzierzyn-Koźle. Wnosimy o podjęcie działań celem dalszego funkcjonowania Biura Obsługi Klienta w Kędzierzynie-Koźlu. Dziękujemy za zajęcie się naszą sprawą oraz liczymy na przychylne rozpatrzenie prośby” – czytamy w petycji.

Co na to WORD?
Po co zmieniać coś z czego zadowoleni są klienci Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego?
Na to pytanie odpowiedzi naszej redakcji udzielił Edward Kinder, dyrektor WORD w Opolu. Zaznaczył on, że - jak dotąd - autorzy petycji nie kontaktowali się z nim w tej sprawie.
- Każdy ma prawo do swojego zdania i osądu. Jak to wygląda z naszego punktu widzenia? Otóż oddział terenowy w Nysie funkcjonuje trochę krócej niż w Kędzierzynie-Koźlu, ale od co najmniej 3 lat nie ma fizycznej obsługi klientów w Nysie i tak naprawdę nic złego z tego powodu się nie dzieje. Nie jest prawdą, że wydłuża się czas planowania osoby podchodzącej do egzaminu na prawo jazdy, ponieważ szybszą ścieżką jest planowanie przez Internet, a precyzując przez aplikację Info-Car w naszym systemie - tłumaczy dyrektor WORD w Opolu.
Jego zdaniem obecnie żyjemy w czasach, kiedy większość osób nawet nie podchodzi do okienka, tylko korzysta z telefonu komórkowego lub komputera. Planują i wybierają sobie w ten sposób dogodny termin podstawienia samochodu na egzamin, który pasuje do ich własnego kalendarza, czy też grafiku szkoły nauki jazdy. Edward Kinder uważa, iż przynoszenie papierowych dokumentów do Biura Obsługi Klienta w Kędzierzynie-Koźlu nie przyśpiesza sprawy.
- Planowanie przez serwis Info-Car jest szybsze niż przychodzenie do pani, której zresztą dość często nie było z uwagi na urlopy, czy chorobowe i tak naprawdę świat przez te absencje się nie zawalił. Nie jest bowiem prawdą, że w razie potrzeby nie można dodzwonić się do Opola. Rozumiem, że instruktorzy oraz kierownicy tych ośrodków przyzwyczaili się już do sytuacji, gdzie w Biurze Obsługi Klienta w Kędzierzynie-Koźlu jest ktoś obecny, można z nim porozmawiać i o coś zapytać, bo głównie o to tu chodzi. Natomiast jakość obsługi się nie zmieni. W Opolu i w Nysie nikt nie przynosi osobiście dokumentów związanych z podstawieniem pojazdu, bo to jest niepotrzebna strata czasu. To wszystko można ogarnąć drogą mailową. I tak przecież nie jest to załatwiane na miejscu w Kędzierzynie-Koźlu, tylko dokumenty obrabiane są w Opolu, gdzie pojazd na dany egzamin przypisywany jest do konkretnej osoby - argumentuje nasz rozmówca.
Decyzja jeszcze nie zapadła
Dyrektor Kinder przyznał, że sprawa jest wciąż analizowana.
- Ze zrozumieniem podchodzę do tematu, że fizycznie może brakować osoby, która siedzi w tym okienku i pojawia się teraz obawa tamtejszego środowiska przed czymś nieznanym. Nie ma potrzeby, aby przez 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie był tam ktoś potrzebny. Takie są fakty, ale ta decyzja nie została jeszcze tak naprawdę podjęta. Czynię pewne przygotowania i rozmowy, ale ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem. Będę rozważał w tym przypadku wszelkie argumenty, ale chciałbym położyć nacisk, że są to finanse publiczne. Zatem myślę, że finansowanie tego w takiej skali jak do tej pory, nie powinno mieć miejsca, tylko w mniej lub bardziej ograniczonym zakresie – kończy dyrektor Kinder.
Niezadowolenie wobec ewentualnych planów opolskiej dyrekcji wyraziła bardzo pokaźna grupa instruktorów i kierowników ze szkół nauki jazdy działających głównie w południowej części województwa opolskiego, a nawet z województwa śląskiego. Wszyscy oni chętnie korzystają z usług kędzierzyńsko-kozielskiego oddziału terenowego WORD i nie mają zastrzeżeń co do jego działalności w dotychczasowej formie.
Instruktorzy, którzy podpisali się pod petycją (a jest ich w sumie około siedemdziesięciu) postulują pozostawienie Biura Obsługi Klienta w Kędzierzynie-Koźlu.



















Napisz komentarz
Komentarze