To efekt współpracy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, miasta oraz powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego, a także firmy projektowej, która przygotuje szczegółowy projekt ronda z estakadą powyżej.
- Dzięki zaangażowaniu wszystkich stron stawiamy kolejny krok w kierunku nowoczesnej i funkcjonalnej infrastruktury drogowej. To dobry dzień dla mieszkańców i przyszłości komunikacyjnej naszego miasta – przyznał poseł Paweł Masełko, który obecny był dziś podczas oficjalnego podpisania umowy.
Przebudowa ronda przyniesie same korzyści: poprawi się płynność ruchu, zmniejszy się emisja spalin i zdecydowanie poprawi się komfort życia mieszkańców, którzy w godzinach szczytu tkwią w olbrzymich korkach. Droga krajowa nr 40 prowadzi od Pyskowic aż do granicy z Czechami w Głuchołazach. W Kędzierzynie-Koźlu droga ta służy mieszkańcom jako obwodnica miasta, nie spełnia jednak swojej roli ze względu na korki, które powstają właśnie na Rondzie Milenijnym.

Warto przypomnieć, że projektowana rozbudowa w każdym z czterech przygotowanych, a następnie rozpatrywanych wariantów, miała na celu polepszenie warunków komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w obszarze skrzyżowania drogi krajowej DK 40 z drogami innych kategorii. Jest to możliwe, pod warunkiem zwiększenia przepustowości na rozbudowanym skrzyżowaniu, a co za tym idzie polepszenia płynności ruchu.
Z analizy porównawczej czterech wariantów wynikało, że z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest wariant nr 3. Dlaczego? Ponieważ rozwiązanie to pozwala pojazdom pokonać skrzyżowanie w sposób bezkolizyjny i umożliwiający odciążenie wlotów ronda. Ponadto pojazdy w tym wariancie zostały odseparowane od ruchu pieszego i rowerowego przez co nie mają punktów kolizyjnych z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego.
.jpg)
.jpg)
Więcej na ten temat można przeczytać w poniższym artykule.


















Napisz komentarz
Komentarze