Reklama
niedziela, 14 grudnia 2025 20:35
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ważny krok w stronę przebudowy Ronda Milenijnego został wykonany

Umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Ronda Milenijnego – jednej z najważniejszych decyzji dla poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w regionie - podpisano dziś w Kędzierzynie-Koźlu. Koncepcja zakłada budowę estakady nad skrzyżowaniem oraz dodatkowych pasów do skrętu w prawo.
Ważny krok w stronę przebudowy Ronda Milenijnego został wykonany

Źródło: FB Posła na Sejm RP Pawła Masełko

To efekt współpracy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, miasta oraz powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego, a także firmy projektowej, która przygotuje szczegółowy projekt ronda z estakadą powyżej.   

- Dzięki zaangażowaniu wszystkich stron stawiamy kolejny krok w kierunku nowoczesnej i funkcjonalnej infrastruktury drogowej. To dobry dzień dla mieszkańców i przyszłości komunikacyjnej naszego miasta – przyznał poseł Paweł Masełko, który obecny był dziś podczas oficjalnego podpisania umowy. 

Przebudowa ronda przyniesie same korzyści: poprawi się płynność ruchu, zmniejszy się emisja spalin i zdecydowanie poprawi się komfort życia mieszkańców, którzy w godzinach szczytu tkwią w olbrzymich korkach. Droga krajowa nr 40 prowadzi od Pyskowic aż do granicy z Czechami w Głuchołazach. W Kędzierzynie-Koźlu droga ta służy mieszkańcom jako obwodnica miasta, nie spełnia jednak swojej roli ze względu na korki, które powstają właśnie na Rondzie Milenijnym.

 Warto przypomnieć, że projektowana rozbudowa w każdym z czterech przygotowanych, a następnie rozpatrywanych wariantów, miała na celu polepszenie warunków komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w obszarze skrzyżowania drogi krajowej DK 40 z drogami innych kategorii. Jest to możliwe, pod warunkiem zwiększenia przepustowości na rozbudowanym skrzyżowaniu, a co za tym idzie polepszenia płynności ruchu.

Z analizy porównawczej czterech wariantów wynikało, że z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest wariant nr 3. Dlaczego? Ponieważ rozwiązanie to pozwala pojazdom pokonać skrzyżowanie w sposób bezkolizyjny i umożliwiający odciążenie wlotów ronda. Ponadto pojazdy w tym wariancie zostały odseparowane od ruchu pieszego i rowerowego przez co nie mają punktów kolizyjnych z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego. 

Więcej na ten temat można przeczytać w poniższym artykule. 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

BE 28.05.2025 13:00
Dopiero po wybudowaniu ronda zagłosuję na PO. Bicie piany przed drugą turą wyborów to klasyczna ściema. P.S Piękny obrazek uśmiechniętych ludzi.

LesioGagarin 28.05.2025 12:43
Nooo to się nazywa promocja!!! Extra, zlecenie opracowania dokumentacji "sprzedają" jak odbiór robót! a że potencjalna budowa za wiele, wiele lat i że jak dopiero dotacja będzie to cisza.... Szkoda, że tak pięknie to towarzystwo nie ustawiało się do zdjęcia jak był odbiór tej " kiszki" wjazdu na Wyspiańskiego z ronda? Nie pamiętają jak zaprojektowali i jak z szerokiej drogi zrobili kolejne " wąskie gardło"? To, że zmarnotrawili pieniądze na tę inwestycje, już nieważne??? Było, minęło.......

Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama
pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna