Jak się okazuje, wzmocnienia na moście pojawiły się już wiele miesięcy temu. Niedawno zwrócił na nie uwagę nasz czytelnik, który pływał łodzią po Odrze.
Most na DK 40 wraz z Obwodnicą Południową został oddany do użytku w sierpniu 2010 roku. Budowla mogła się wówczas pochwalić najdłuższym w Polsce przęsłem nurtowym (140 m) wybudowanym metodą betonowania nawisowego.
Po 13 latach użytkowania, w październiku 2023 roku GDDKiA podpisała umowę na remont mostu, który obejmował jego wzmocnienie. Prace zakończono w grudniu ubiegłego roku.
- Podczas remontu mostu w ciągu DK40 w Kędzierzynie-Koźlu zastosowano następujące wzmocnienia: iniekcję rys, taśmy z włókien węglowych oraz system 1R15 FREYSSINET (element najbardziej widoczny na zewnątrz) – przekazała nam Agata Andruszewska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
Zarysowania ścian skrzyni przęsła
– Na podstawie długoletnich obserwacji, pomiarów i badań zdecydowaliśmy o takich rozwiązaniach ze względu na zarysowania ścian skrzyni środkowego przęsła. Umowa na dokumentację została podpisana 12 lipca 2021 r., a zakończona 30 marca 2022 r. Umowę na roboty związane z remontem podpisano 26 października 2023 r., a zakończono 13 grudnia 2024 r. – informuje rzeczniczka GDDKiA.
Zastosowane na tym obiekcie wzmocnienia to rozwiązania trwałe, które nie wpłynęły na zmianę parametrów eksploatacyjnych mostu.
Koszt dokumentacji wyniósł około 130 tys. zł, a koszt robót zamknął się w kwocie około 6,318 mln zł.
Aktualnie na obiekcie prowadzone są rutynowe prace utrzymaniowe. GDDKiA informuje, że nie planuje wzmocnień na innych mostach w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim.


























Napisz komentarz
Komentarze