Uroczystość odbyła się na stacji pantograficznej przy skrzyżowaniu alei Partyzantów i ulicy Bema. Inwestycja obejmowała nie tylko zakup pojazdów, ale również budowę dwóch stacji pantograficznych oraz dodatkowych ładowarek w zajezdni MZK. Całość kosztowała 9,6 mln zł i została dofinansowana w ponad 90 proc. ze środków zewnętrznych - m.in. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska oraz programów regionalnych.
Prezes MZK Kędzierzyn-Koźle, Joanna Koziarska, podkreślała, że nowe autobusy zastąpiły wysłużony tabor i pozwolą obsługiwać dłuższe trasy oraz więcej linii - m.in. 3, 5, 7, 9, 12 i 15. Dzięki pantografom o mocy 250 kW pojazdy mogą być doładowywane w trakcie kursów, co umożliwia ich całodzienną eksploatację.
Rafał Zajas, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowego w Solaris Bus & Coach S.A., zaznaczył, że autobusy mogą przejechać ponad 200 km na jednym ładowaniu, a z doładowaniami - nawet ponad 300 km dziennie. Pojazdy wyposażono w systemy wspomagające bezpieczeństwo, takie jak rozpoznawanie znaków czy monitoring toru jazdy.
Prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska podkreślała, że to dla miasta kolejny krok w stronę zeroemisyjnej komunikacji. Obecnie MZK dysponuje czterema autobusami elektrycznymi, w tym dwoma z możliwością ładowania pantografowego, oraz jednym hybrydowym.
Do 2027 roku flota ma liczyć już osiem autobusów elektrycznych, co będzie stanowiło około 17 proc. całego taboru.































































Napisz komentarz
Komentarze