Lubisz ćwiczyć w domu? Może warto kupić swój własny rower treningowy?

  • 23.02.2021, 16:19
  • Materiał partnera
Lubisz ćwiczyć w domu? Może warto kupić swój własny rower treningowy?
Rower to świetny sposób na aktywność fizyczną. Przede wszystkim można połączyć przyjemne z pożytecznym np. wybierając się całą rodziną na wycieczkę na dwóch kółkach. Niestety okres jesienno-zimowy nie zachęca, a czasami wręcz uniemożliwia taki trening. Na szczęście jest na to rozwiązanie. To zaopatrzenie się w rowerek stacjonarny.

Jeśli chodzi o rodzaj rowerka treningowego, w który powinniśmy się zaopatrzyć, to wybór zależny jest od indywidualnych potrzeb i cech każdego z modelu. Ten artykuł z pewnością ułatwi Wam wybór,

Rodzaje rowerów treningowych – jaki rowerek treningowy wybrać?

W pierwszej kolejności powinniśmy wiedzieć jaki rodzaj rowerka wybrać dla siebie. Do wyboru mamy rower mechaniczny, magnetyczny lub elektromagnetyczny. Pierwszy z nich to tradycyjny, najprostszy model roweru. Zwiększamy tarcie koła poprzez pokrętło. Jest dziecinnie prostu w obsłudze i dość prosty do naprawy w przypadku jakiejkolwiek awarii.

 

Jeśli chodzi o rower magnetyczny mamy tutaj do czynienia z bardziej zaawansowanym sprzętem. Podstawową różnicą jest regulacja koła za pomocą hamulca ręcznego. Ponadto maksymalny opór jest o wiele większy niż przypadku rowerka mechanicznego. Jest także dużo cichszy niż poprzedni, co z pewnością zwiększa komfort jego używania w domowym zaciszu.

Ze wszystkich typów rowerków, rowerek elektromagnetyczny to model najbardziej zaawansowany, a jednocześnie najdroższy. Jest to połączenie rowerka magnetycznego z elektroniką, a za samo sterowanie oporem odpowiada mikroprocesor. Daje on nam również szeroki wachlarz funkcji i programów, którymi możemy urozmaicić nasz, oraz monitorować parametry życiowe, czas oraz przebieg treningu.

Rower poziomy, pionowy czy spinningowy?

Oprócz regulowania oporu bardzo ważną kwestią, którą należy dobrać indywidualnie do swoich potrzeb jest też pozycja, w której przyjdzie nam ćwiczyć. Najpopularniejszym rodzajem rowerka będzie rowerek pionowy. Bardzo przypomina on jazdę na zwykłym rowerze, przez co jest tak często wybierany. Musimy pamiętać, że trening na takim rowerze nie jest wskazany dla osób, które mają problemy z kręgosłupem. Ważna w tej kwestii są zalecenia lekarza.

Rower poziomu to model dla osób, które wolą mieć oparcie pleców, bądź mają problemy z bólami w kręgosłupie. Pozycja, w której ćwiczymy z pewnością będzie o wiele korzystniejsza w tym przypadku. Jest to sprzęt bardziej zaawansowany niż rowerek pionowy, jednak dostępny także w przystępnych cenach. W tej kategorii zdecydowanie możemy polecić produkty takie jak rower stacjonarny poziomy - prosportowy.pl.

Rower spinningowy jest to natomiast propozycja dla profesjonalistów. Możemy na nim odbyć prawdziwie katorżniczy trening, a pozycja, w której siedzimy przypomina tę, w której jeżdżą kolarze na szosówkach. Tego typu sprzęt, tym samym jest najdroższy i przeznaczony dla osób profesjonalnie myślących o rowerze stacjonarnym.

Podsumowanie

Rowerek stacjonarny to perfekcyjna opcja dla każdego miłośnika dwóch kółek na jesienne i zimowe wieczory. Musimy pamiętać, by dobrać model odpowiedni dla naszych potrzeb i możliwości. Zamiennie oczywiście możemy wykonywać także wiele innych ćwiczeń np. siłowych. M.in martwy ciąg, to ćwiczenie, które angażuje bardzo wiele partii mięśniowych. Jak poprawnie wykonywać to ćwiczenie, by przyniosło jak najlepsze efekty przeczytacie w artykule martwy ciąg - prosportowy.pl.

Materiał partnera

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe