Czy dla inwestycji w kozielskim porcie nadchodzą lepsze czasy?

  • 30.03.2021, 08:56 (aktualizacja 30.03.2021, 17:36)
  • Andrzej Kopacki
Czy dla inwestycji w kozielskim porcie nadchodzą lepsze czasy? Archiwalny obrazek z kozielskiego portu. Wiele osób liczy na to, że powróci tam życie foto: Andrzej Kopacki
Czy wstrzymana reaktywacja kozielskiego portu śródlądowego zostanie wreszcie odblokowana? - Już dawno nie byłem tak dobrej myśli - mówi Jarosław Zemło, prezes spółki KK Terminale, która wciąż zamierza zrealizować to wielkie przedsięwzięcie.

Przypomnijmy, prace, które pochłonęły już ponad 50 mln zł, zostały wstrzymane. Los portu zależy od zgody PKP SA na remont i użytkowanie 500 m torów niezbędnych do funkcjonowania inwestycji. W tej sprawie toczy się batalia na wszystkich możliwych frontach.

- Ostatnio, 2 marca tego roku, wystosowałem pismo do jednego z członków zarządu PKP z kolejną prośbą o rozważenie możliwości współpracy, że jesteśmy gotowi do współdziałania i chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować to połączenie, które przyniesie obopólne korzyści. Do dziś nie dostałem odpowiedzi na to pismo - informuje prezes KK Terminale. - Wystąpiliśmy z propozycją ugody do PKP na pokrycie kosztów. Jednak przedstawiciele PKP nie przystali na ugodę. Wystąpiliśmy więc z pozwem do sądu o zwrot kosztów, na które nas narażono. Gdybym nie skierował sprawy do sądu, to działałbym na szkodę własnej spółki - zaznacza Jarosław Zemło.

Jak podkreśla nasz rozmówca, pojawiają się i pozytywne informacje.

- Dosyć aktywnie pracujemy nad tymi kierunkami działania, które uruchomiliśmy już wcześniej. Docierają do nas, choć drogą nieoficjalną, pewne pozytywne sygnały. Wiemy, że Najwyższa Izba Kontroli zakończyła już postępowanie w naszej sprawie i niebawem ma się ukazać raport. Natomiast z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymaliśmy serię pytań doprecyzowujących sytuację. Pytania wskazują na to, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, czyli na naszą korzyść. UOKiK ma taką moc prawną, że może nakazać spółce PKP przyłączenie torów do portu - wyjaśnia prezes KK Terminale. - Natomiast jeśli PKP nie przyłączy tych torów, to UOKiK może nakładać na nich karę do momentu, aż to uczynią. Czyli może ich karać w nieskończoność - zapewnia Jarosław Zemło.

O sprawie tej pisaliśmy także TUTAJ

Więcej na ten temat we wtorkowym (30.03) wydaniu Nowej Gazety Lokalnej

 

Poniżej w załącznikach PDF do pobrania bardzo interesujące materiały udostępnione przez KK Terminale

Andrzej Kopacki

Załączone pliki do pobrania (2)

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (2)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Przekręcik
Przekręcik 03.04.2021, 21:12
Maruczą jak zawsze. Idźcie do sądu, a nie wieczne próbowanie wymuszenia na kimś zgody. Widać nie macie żadnych podstaw prawnych by skierować sprawę do sądu. Może poczekacie na zmianę rządu typu POiKO i resztę totalnej opozycji by załatwiła to wam.
wstręt na przekręt
wstręt na przekręt 30.03.2021, 23:23
Port w Azotach był za niecały milion.
To jest najgłupsza inwestycja.
Ale skoro elektrownię w Ostrołęce się burzy, to co te 50 mln. znaczą.
Przecież tam się prosi deweloper i środkowoeuropejska marina.

Pozostałe