Złodzieje nie mają litości. Próbują naciągać ludzi praktycznie przez cały rok, nawet w tak trudnych dla każdego z nas czasach. Ciągle wymyślają nowe pomysły dotyczące treści SMS-a, chcąc stworzyć wrażenie legalności takiej wiadomości. Do SMS-a dołączony jest zawsze link, który ma ułatwić dokonanie płatności. W rzeczywistości przekierowuje on na fałszywą stronę banku lub pośrednika płatności. Gdy próbujemy się na niej zalogować, oszuści przechwytują nasze dane do bankowości elektronicznej.
- Chciałabym wszystkich ostrzec przed perfidną próbą wyłudzania pieniędzy - zaalarmowała „Lokalną” jedna z naszych czytelniczek, która skontaktowała się dziś z redakcją.
Mieszkanka Kędzierzyna-Koźla otrzymała z numeru 451 529 613 SMS o treści: „PGE: Na dzień 29.06 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. Prosimy o uregulowanie należności https://....”.
Na końcu SMS-a pojawia się link z adresem pod który oszuści chcą, aby odbiorca informacji kliknął, narażając się w ten sposób na bardzo poważne konsekwencje.
- Wszystkie rachunki opłacam na bieżąco. Na pewno nie mam żadnych zaległości. Zatem szybko się domyśliłam, że to zwykłe oszustwo i próba wyłudzenia pieniędzy. Jestem emerytką. Nie przelewa mi się. Tym bardziej jest mi przykro, że złodzieje tak chętnie próbują sięgać między innymi po pieniądze seniorów - mówi oburzona pani Zuzanna.
Oszuści internetowi wymyślają coraz to nowsze sposoby, by uzyskać dostęp do naszych danych, które później wykorzystują do kradzieży środków zgromadzonych na kontach bankowych. Podszywając się pod różnego rodzaju portale ogłoszeniowe czy też firmy - wysyłają do przypadkowych osób wiadomość np. z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty do zamówionej przesyłki lub uregulowania należności za energię.
Apelujemy, aby nie odpowiadać na SMS-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej, jeżeli skłaniają nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości. Nie wchodźmy na załączone do nich linki. Pamiętajmy, że informacje na temat ewentualnego zadłużenia lub konieczności dokonania dodatkowej płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy, która żąda dokonania takie wpłaty.

















Napisz komentarz
Komentarze