Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:07
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ale monstrum!!! Kozielski sum waży około 100 kilogramów! ZDJĘCIA

Widoczny na zdjęciu potwór, naprawdę żyje w Odrze. Po sieci krążą filmiki i zdjęcia z tym 2,5 metrowym gigantem, złowionym ostatnio w Koźlu nieopodal mostu Wiktora Ludwikowskiego. Na ten widok aż strach wchodzić do wody.
Ale monstrum!!! Kozielski sum waży około 100 kilogramów! ZDJĘCIA

Sum pospolity, bo o nim tu mowa, to druga co do wielkości (po biełudze) ryba Europy i największa europejska ryba słodkowodna. Osiąga długość nawet 300 cm i waży grubo ponad 100 kg. Najdłuższy schwytany przez człowieka okaz liczył sobie 273 cm (ważył 130 kg). 

W Polsce przedstawiciele tego gatunku osiągają nieco mniejsze rozmiary (około 250 cm) ze względu na klimat i dostępność pożywienia. Ciało tej ryby jest długie, pozbawione łusek. Zarówno głowa, jak i otwór gębowy, są duże. Sum posiada silne uzębienie. Nad górną szczęką znajdują się dwa długie, a pod dolną - cztery krótkie wąsy.

W przypadku tego gatunku wagowy rekord Polski wynosi 105.5 kg. Sum ten liczył sobie 259 cm i został złowiony 17 października 2017 r. w Jeziorze Rybnickim. Na tym samym akwenie 18 października 2018 r. złowiono okaz, który ważył 102 kg i liczył 260 cm długości. Oficjalny rekord wagowy świata osiągnięto we Włoszech. W rzece Pad złowiono suma o wadze 135 kg!



Podziel się

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna