Regularne zamieszczanie postów
Jeśli zależy nam na tym, by firma prężnie rozwijała się w Internecie, musimy zaangażować się w 100% i wykazywać dużą aktywność, np. poprzez regularne publikowanie postów (w przypadku Instagrama możemy robić to nawet codziennie, w przypadku Facebooka optymalne będą 2-4 wpisy tygodniowo). Informujmy też na bieżąco odbiorców o nowych produktach i promocjach. Profil firmowy musi tętnić życiem, jeśli będziemy zamieszczać na nim treści raz na kilka tygodni, nie mamy co liczyć na sukces w sieci. Z drugiej strony, pamiętajmy, że nadmierne bombardowanie użytkowników sieci informacjami jest równie złe, cotygodniowe okresy nieaktywności – musimy odnaleźć tu zdrowy balans.
Biznes od kuchni i przemycanie ciekawostek z branży
Chcąc zyskać zaufanie i zainteresowanie obserwatorów z Instagrama czy Facebooka, warto dzielić się z nimi informacjami, jak wygląda prowadzenie danego biznesu od kuchni. Branżowe ciekawostki, którymi będziemy cyklicznie dzielić się z odbiorcami, wzbudzą sympatię do marki i sprawią, że nasze posty będą autentyczne. Pamiętajmy, by publikować jedynie przydatne i interesujące z punktu widzenia odbiorców treści – tzw. content musi nieść ze sobą jakąś wartość, tylko wtedy nasze działania w mediach społecznościowy będą miały sens.
Dbanie o relacje z odbiorcami
Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji firmy w sieci jest uwzględnianie potrzeb odbiorców i bycie z nimi w stałym kontakcie. W tym celu warto na bieżąco odpowiadać na komentarze, które pojawiają się pod postami, artykułami. Dobrym pomysłem jest też angażowanie followersów poprzez tworzenie ankiet, konkursów, quizów, pytań o opinie. Dbajmy również o wysoki poziom kultury wypowiedzi – bez skrupułów blokujmy użytkowników, którzy wysyłają obraźliwe teksty i SPAM.
Różnorodne formy przekazu i ich analiza
Nie ograniczajmy się jedynie do słowa pisanego. Jeśli chcemy, by nasza firma była interesująca, musimy iść z duchem czasu – poza postami tworzyć infografiki, wideo, animacje. Warto próbować różnych środków i śledzić statystyki, być może okaże się, że najwięcej reakcji wywołują formy komunikacji, których byśmy o to nie podejrzewali. Nie opierajmy swojej strategii działania o tzw. intuicję, tylko korzystajmy z twardych danych.
Płatna reklama w social mediach
Dobrą praktyką może okazać się też płatna reklama w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, który umożliwia bezpośrednie dotarcie do danej grupy docelowej. Korzystając z Facebook Ads, możemy trafić do osób konkretnej płci i wieku, wyświetlając im reklamę, np. w formie obrazu, wideo czy pokazu slajdów.
Real Time Marketing – kampanie oparte na bieżących wydarzeniach
Ostatnią, nieco ryzykowną metodą promocji w social mediach, jest oparcie swojej strategii o RTM (Real Time Marketing), czyli angażowanie odbiorców poprzez odwoływanie się do wydarzeń na świecie (np. premier kinowych, wyborów, meczów sportowych). Dobrym kanałem komunikacji będzie tutaj Twitter, Instagram i Facebook. Należy jednak mieć świadomość, że ludzie w odmienny sposób interpretują pewne sytuacje, dlatego trzeba wykazywać się tutaj dużym wyczuciem, świadomością i taktem.
Google Moja Firma
Wiele firm bagatelizuje usługę Google Moja Firma, tymczasem wizytówka w Mapach Google ułatwia klientom (zwłaszcza z okolicy) zdobycie kluczowych informacji o naszej marce (np. adres, profil działalności, opinie innych klientów). Stworzenie wizytówki firmowej jest szybkie, proste i naprawdę przydatne (wystarczy dysponować fizycznym adresem prowadzonej działalności).
Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom Wasza firma zyska rozgłos w Internecie, co przełoży się na większe profity ze sprzedaży produktów lub usług i wzmocnienie wizerunku marki.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą UPC: https://www.upc.pl/biznes/internet/kup-internet/.
Napisz komentarz
Komentarze